۶۰ هزار زائر راهیان نور ‌از کردستان بازدید کرد‌ند‌‌


60 هزار زائر راهیان نور ‌از کردستان بازدید کرد‌ند‌‌

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: امسال بر اساس آماری که با نظارت مرکز آمار ایران اخذ شده حدود ۶۰ هزار نفر در مدت زمان ۲۵ روزه از استان کردستان در قالب راهیان نور بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نادر ادیبی در حاشیه پنجمین نشست سراسری مسئولین دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری در سنندج، با اشاره به فرهنگ نهفته در ادبیات دفاع مقدس اظهار کرد: امام(ره) فرمودند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و این فرهنگ والا و مقدس شهادت بود که کشوری را که از هر نظر در اقلیت بود از نظر نیرو و از نظر تجهیزات پیروز کرد.

وی گفت: تنها توجه به این نکته حساسیت کار و تلاش در این حوزه را صد چندان می کند و غفلت از پرداختن به تاریخ شفاهی، تاریخ کشور را از بین برده و به زیر خاک می برد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: مسائل زیادی در بخش تاریخ شفاهی مغفول مانده است که باید به ان توجه شود ازجمله بررسی عملکرد دستگاه های دولتی و مردمی در زمینه انقلاب و دفاع مقدس است که باید بسیار با دقت به آن توجه کرد.

وی گفت: ما در طول دوران دفاع مقدس یک و نیم میلیون نفر بار رزمنده به جبهه‌ها اعزام کرده‌ایم در حالی که پشت جبهه‌ای بسیار قوی متشکل از زنان و مردانی را داشته ایم که امر پشتیبانی از جبهه ها را برعهده داشته‌اند، از پرداختن به آنها غفلت کرده ایم و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

ادیبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار 26 اسفند ماه 92 با مسئولان راهیان نور گفت: در این دیدار آقا به چند نکته مهم اشاره کردند در بحث تاریخ شفاهی که مهمترین نکته آن نگرانی از تحریف و فراموشی در مباحث مربوطه بود.

‌دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور بحث و تبادل نظر درباره پیدا کردن راهی مشخص برای رسیدن به نهضت خاطره نویسی را خواستار شد و گفت: بسیاری از شخصیت‌ها هستند که اصلاً به آنان توجه نشده ‌و هم اکنون فرماندهان و رزمندگان بزرگواری در استان ها هستند که دریایی از خاطره و حماسه را با خود دارند و متأسفانه ما هنوز آن ها را شناسایی نکرده ایم و این مسائل حساسیت کار در این زمینه را بیشتر نمایان می سازد.

ادیبی با شاره به گسترش فرهنگ راهیان نور گفت: در سال 87 کاروان راهیان نور 400 هزار نفر بود که امروز این رقم به 5 میلیون نفر رسیده است که نشان از توجه و علاقه مردم به فرهنگ ایثار و شهادت را دارد.

وی افزود: امسال بر اساس آماری که با نظارت مرکز آمار ایران اخذ شده حدود 60 هزار نفر در مدت زمان 25 روزه از استان کردستان در قالب راهیان نور بازدید کرده‌اند که بسیار آمار قبال توجهی است و نشان از علاقمندی مردم به پیدا کردن واقعیت های سال های دفاع مقدس دارد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به شبکه مرکزی خادمین نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون 21 هزار نفر در شبکه خادمین عضو هستند که 76 درصد این افراد تحصیلات کارشناسی به بالاتر و حوزوی دارند که با هدف کمک به مردم و تولید افکار در حال خدمت هستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon