سالن ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی(ره) افتتاح شد

سالن ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی(ره) افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: سالن ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی(ره) با تغییر کاربری به عنوان پل ارتباطی فازهای ۱ و ۲ فرودگاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سالن ترمینال حجاج 5600 مترمربع مساحت دارد که در سه طبقه ساخته شده است.

این سالن ظرفیت 20 هزار و 500 نفر در سال 93 برای پروازهای رفت حجاج را دارد. پروازهای حجاج استان های تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان و لرستان امسال از فرودگاه امام خمینی انجام می شود.

عملیات اجرایی این پروژه از سه سال پیش آغاز شد که در ابتدا قرار بود به عنوان پل ارتباطی فاز 1 و 2 مورد استفاده قرار گیرد که با تغییر کاربری تبدیل به سالن ترمینال فرودگاه شد.

به گزارش تسنیم، پرورش مدیرعامل ایران ایر پیش تر از آغاز پرواز حج تمتع از 15 شهریور در فرودگاه امام(ره) خبر داده و گفته بود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و آمادگی ایران‌ایر، هنلدینگ 75 درصد از پروازهای حج امسال توسط هما انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین همه سازمان‌ها و ارگان‌ها امسال برای اولین بار حج تمتع از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود. مانند سا‌ل‌های گذشته سه شرکت  هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی پروازهای حج را از هشت ایستگاه عملیاتی از 15 شهریورماه سال‌جاری انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در عملیات رفت حدود 17 هزار زائر توسط هما، 17 هزار زائر توسط ماهان و حدود 34 هزار زائر نیز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام خواهد شد که هما علاوه بر انجام عملیات پروازی خود، کارهای هواپیمایی سعودی را هم در تهران و کل کشور به‌عهده دارد.

وی با تأکید بر این‌که هندلینگ 75 درصد از پروازهای حجاج توسط ایران‌ایر در داخل انجام می‌شود، اظهار کرد:‌ امسال نیز پروازها به فرودگاه‌های مدینه و جده انجام می‌شود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که حدود 50 پرواز مستقیم از ایستگاه‌های عملیاتی انجام می‌شود، بیان کرد: طبق هماهنگی انجام شده با سازمان حج و زیارت از نظر نوع کاروان‌ها پروازها با هواپیماهای 747 انجام خواهد شد. پیش‌بینی لازم در هما در خصوص هواپیماها انجام و مجوزهای پروازی از مدینه و جده دریافت شده است.

پرورش ادامه داد:‌کارهای عملیاتی پروازهای حج از مدت‌ها پیش آغاز و در حال انجام است. امیدواریم با توجه به این‌که از فرودگاه جدید پروازهای جدید انجام می‌شود با هماهنگی دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط این کار هم به‌نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به ایستگاه‌های عملیاتی گفت: تهران، شیراز، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه و یزد ایستگاه‌هایی اصلی هستند که ایران‌ایر عملیات پرواز حجاج را به‌صورت مستقیم در آنها انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که عملیات رفت پرواز حجاج از 15 شهریور آغاز می‌شود، تصریح کرد: پرواز امسال حج از ایستگاه شیراز از 15 شهریور، تهران از 16 شهریور، یزد از 29 شهریور، کرمانشاه از 30 شهریور و اردبیل و بوشهر نیز از 2 مهرماه آغاز می‌شود.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان این‌که پیش‌پروازهای حج از دهم و یازدهم شهریور انجام می‌شود، گفت:‌ 6 مهرماه امسال کار انتقال زائران به پایان می‌رسد و از 17 مهرماه نیز پرواز برگشت آغاز خواهد شد.

پرورش با بیان این‌که پروازهای رفت حجاج 21 روز زمان می‌برد، افزود:‌ انجام پروازهای برگشت 20 روز طول می‌کشد و از 13 آبان آغاز می‌شود. امسال حدود 50 درصد از پروازهای ما برای مدینه اولی‌ها به مدینه می‌رود و حدود 50 درصد پروازها به جده می‌رود.

وی تصریح کرد: اگر پرواز شهرستان‌ها را به پروازهای اصلی اضافه کنیم حدود 70 پرواز برای انتقال زائران حج انجام می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه