چابهار به عنوان شهر پاک و دور از مواد مخدر انتخاب می‌شود

چابهار به عنوان شهر پاک و دور از مواد مخدر انتخاب می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار ویژه چابهار گفت: با توجه به این‌که اعتیاد می‌تواند سبب انحطاط خانواده‌ها شود باید همه تلاش کنیم تا این شهرستان به عنوان شهر پاک و دور از مواد مخدر انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان،به نقل از فرمانداری ویژه چابهار، احمد موهبتی در جلسه ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار کرد: با توجه به این‌که بحث اعتیاد می‌تواند سبب انحطاط خانواده‌ها شود، لزوم اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم سازنده و تاثیرگذار و حتی انجام این امور به صورت نرم افزاری و استفاده از تریبون‌ها و مجموعه‌هایی مانند محل برگزاری نمازهای جمعه و جماعات، مکان‌های ورزشی و آموزشی تاکید می‌شود.

وی افزود: امید است در این راستا همه دست به دست هم دهیم و نتیجه کارمان انتخاب شهر چابهار به عنوان شهر پاک و عاری از مواد مخدر باشد.

فرماندار ویژه چابهار بیان کرد: از آنجایی که اعتبارات لازم از طریق شورای هماهنگی مواد مخدر استان با کمک سازمان بهزیستی برای انجام این امور در نظر گرفته شده است، از دستگاه‌های متولی خواسته می‌شود که طرح‌ها و برنامه‌های خود را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

محمد هادی مرعشی دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: مسئله مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان با وجود داشتن 1100 کیلومتر راه مرزی می‌تواند چالشی بزرگ برای ما باشد که در این زمینه انسداد مرز در شمال استان انجام شده و برای جنوب استان نیز در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در بحث اعتیاد اظهار کرد‌: ما در این زمینه سه راهبرد پیشگیری، ایجاد مراکز اقامتی میان مدت و درمانی را در دستور کار قرار داده‌ایم که سند پیشگیری تهیه شده و در این حوزه تیم‌های اجتماعی محور کمک بزرگی برای ما هستند.

محمدرضا سراوان افزود: در بخش مراکز درمانی در حال حاضر 5 هزار نفر در سطح استان در این مراکز خدمات‌دهی می‌شوند.

این جلسه با حضور احمد موهبتی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، محمد هادی مرعشی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی استان، مهدی سرحدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار و دیگر اعضا در محل فرمانداری تشکیل شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon