تحریم‌ علیه ایران بلاهت است/ماکیاول هم برای موفقیت آمیز بودن مذاکره کسی را تحریم نمی‌کرد

تحریم‌ علیه ایران بلاهت است/ماکیاول هم برای موفقیت آمیز بودن مذاکره کسی را تحریم نمی‌کرد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تحریم‌‌های جدید علیه ایران نوعی بلاهت است، گفت: حتی ماکیاول هم برای موفقیت آمیز بودن مذاکره کسی را تحریم نمی‌کرد.

سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند شرکت ایرانی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "آنها نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند بلکه تحریم‌ها را اضافه کردند" و این اقدام آنها با روح توافقنامه همخوانی ندارد یعنی طرفی مذاکره می‌کند در حالیکه یک طرف مثبت نگاه می‌کند، طرف دیگر نه تنها بر تحریم‌های گذشته اصرار می‌کند بلکه تحریم جدید نیز ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: تحریم‌های جدید با عرف، اخلاق، مذهب و مکتب همخوانی ندارد و باید گفت ماکیاول هم اگر می‌خواست مذاکره کند، برای اینکه مذاکره موفق باشد کسی را تحریم نمی‌کرد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: تحریم‌های جدید علیه ایران دشمنی و خصومت علیه نظام جمهوری اسلامی یا به نوعی "بلاهت" است چرا که متوجه نیستند در حال مذاکره باید امتیاز بدهند نه اینکه فشار را اضافه کنند.

**طرف‌های مذاکره کننده بویژه آمریکا قابل اطمینان و اعتماد نیستند

سجادی با تأکید براینکه تحریم‌های جدید علیه ایران نشان می‌دهد که طرف‌های مذاکره کننده بویژه آمریکا قابل اطمینان و اعتماد نیستند، گفت: حسن نیت نشان دادن در مقابل آمریکا و 1+5 موجب می‌شود که آنها دچار این برداشت سوء شوند که چون ما حسن نیت داریم، آنها می‌توانند فشار را زیاد کنند و غربی‌ها برداشت می‌کنند که شاید حسن نیت ما از روی ضعف باشد ولی این برداشت غلط است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تارک خود بر اصول و حقوق حقه خود پافشاری داشته و عقب نشینی نکرده است ولی غربی‌ها تصور می‌کنند که تحریم‌ها ما را پای میز مذاکره کشاند در حالی که این موضوع آزمون بزرگی برای غربی‌ها و 1+5 بویژه آمریکایی‌ها است که چقدر حسن نیت، سوء نیت و روحیه تکبر و دشمنی با جهان اسلام دارند.

**تیم مذاکره کننده ، باید در مقابل تحریم‌های جدید محکم برخورد کند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تیم مذاکره کننده بر ارزش‌های انقلاب اسلامی و حقوق حقه نظام تأکید دارند، باید در مقابل تحریم‌های جدید محکم برخورد کند تا آنها بدانند که با ملت معمولی طرف نیستد بلکه با ملتی روبه‌رو هستند که برای انقلاب خود بهای سنگینی داده است.

سجادی اظهار داشت: بیشترین توفیقاتی که ما در زمینه‌های علمی، اقتصادی و فنی بدست آورده‌ایم به برکت این تحریم‌ها بوده است و ما وادار شدیم از ظرفیت‌های هوشمندی جوانان و دانشمندان خود استفاده کنیم؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند "ما باید قدرت درون‌زا را تقویت کنیم" بنابراین ما از لحاظ معادن و نیروهای انسانی چیزی کم نداریم فقط مدیریت و راهبرد قوی اقتصادی می‌طلبد که همه این ظرفیت‌ها به فعل در بیاید.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها تاکنون اثری که مدنظر غربی‌ها بوده، نداشته است و اگر ظرفیت‌ها را فعال کنیم، مابقی آثار تحریم از بین خواهد رفت. اصلاً به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و آنها برای سایر ملل ارزش لازم را قائل نیستند لذا نه به آنها اطمینان داریم و برای حرف‌های آنها نیز نباید ارزش قائل باشیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: کمال بی اخلاقی و بی صفتی است که کسی بگوید حسن نیت دارد، ولی نهایت سوء نیت و دشمنی را اعمال کند. بنابراین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نامفهوم است.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon