تظاهرات بزرگ ضدنژادپرستی سیاه‌پوستان در واشنگتن + فیلم و عکس

تظاهرات بزرگ ضدنژادپرستی سیاه‌پوستان در واشنگتن + فیلم و عکس

خبرگزاری تسنیم: صدها تن از مردم آمریکا روز شنبه مقابل ایستگاه مرکزی قطار واشنگتن تظاهرات کردند و خواستار توقف نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در واشنگتن، صدها آمریکایی ساعت 19 شنبه مقابل ایستگاه راه‌آهن مرکزی واشنگتن به‌منظور اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان تجمع کردند و خواستار اجرای عدالت برای مایکل براون نوجوان 18ساله سیاه‌پوستی شدند که سه هفته قبل به‌ضرب گلوله پلیس ایالت میسوری جان خود را از دست داد.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود: "ما در کنار مردم فرگوسن ایستاده‌ایم"، "عدالت برای مایکل براون" و "آیا من نفر بعدی هستم؟" به‌سمت خیابان "اچ" حرکت کردند.

چندین تن از رهبران سیاه‌پوست نیز در این راهپیمایی برای مردم سخنرانی کردند. نیروهای پلیس نیز اطراف تظاهرات کنندگان حضور داشتند اما پلیس واشنگتن قصدی برای درگیری با مردم نداشت.

چند تظاهرات کننده نیز به‌نشانه همبستگی با مردم غزه پرچم فلسطین در دست داشتند. این تظاهرات ساعت 22:30 شب به پایان رسید.

روز چهار شنبه نیز ده‌ها تن از رهبران و فعالان سیاه‌پوست با برگزاری تجمعی یاد مایکل براون نوجوان 18ساله‌ای را که دو هفته قبل به‌دست پلیس میسوری کشته شد گرامی داشتند. صدها تن از مردم نیز با جمع شدن در محل این تجمع به سخنرانی فعالان جامعه سیاه آمریکا گوش فرا دادند.

چندی پیش سازمان دیده‌بان نژادپرستی سازمان ملل با واکنشی دیرهنگام از آمریکا خواست تا استفاده بیش از اندازه از خشونت در ناآرامی‌های پس از  تیراندازی مرگبار به یک نوجوان سیاه‌پوست غیرمسلح توسط یک پلیس سفیدپوست را متوقف کند.

کمیته حذف تبعیض نژادی پس از بررسی سوابق آمریکا اعلام کرد اقلیت‌ها بالاخص آمریکایی ــ آفریقایی‌ها در این کشور قربانی تبعیض نژادی هستند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان