امکان عبور سریع هواپیماهای تجاری از آسمان ایران فراهم شده است

امکان عبور سریع هواپیماهای تجاری از آسمان ایران فراهم شده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که امکان عبور سریع هواپیماهای تجاری از آسمان ایران فراهم شده تصریح کرد: پس از لغو تحریم‌ها عبور هواپیماهای تجاری از کشور ۲ برابر شده و هفته جاری ورود ۹۰۰ پرواز را ثبت کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در مراسم افتتاح اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: سهم هوانوردی در حمل و نقل کمتر از 5 درصد است اما به دلیل اینکه می‌تواند به بهترین و سریعترین روش مسافران را جابجا کند اهمیت آن نسبت به حجم پروازی بسیار بیشتر است.

وزیر راه ادامه داد: مردم ایران شایسته صنعت هوانوردی پیشرفته هستند و باید تلاش کنیم تا جایگاه ایران را در منطقه و جهان پیدا کنیم. با توجه به فشارهای اقتصادی تلاش می‌کنیم از حداکثر ظرفیت موجود بهره ببریم.

وی با یادآوری اینکه علی رغم همه فشارها در پنج ماه ابتدای سال میزان نشست و برخواست‌‌ها 10 درصد و میزان حمل بار 17 درصد رشد داشته است، گفت: برای همه فرودگاه های کشور طرح توسعه‌ای داریم و توسعه آنها متوقف نشده است.با شرایطی که به تدریج در حال فراهم شدن است و ارتباط وسیع دولت و بخش خصوصی طرح‌های زیادی را برای سرمایه گذاری این بخش آماده کرده‌ایم.

آخوندی با بیان اینکه صنعت هوانوردی نیازمند سرمایه گذاری سنگینی است، گفت: در این راستا ظرفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی باید 10 برابر شود. همچنین هم اکنون 145 هواپیما فعلا در ناوگان فعال داریم که باید به 500 هواپیما افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه امکان عبور سریع هواپیماهای تجاری از آسمان ایران فراهم شده تصریح کرد: پس از لغو تحریم‌ها عبور هواپیماهای تجاری از کشور دوبرابر شده و هفته جاری ورود 900 پرواز را ثبت کردیم.

وزیر راه با بیان اینکه آسمان ایران برای پروازهای بین المللی امن است اظهار کرد: برای ایمن کردن آسمان راه های جدیدی با حفظ امنیت کشور فراهم شده و آمادگی پروازهای بین المللی بیشتری را داریم.

وی افزود: برای پروازهای داخلی مردم نیازمند دراختیار داشتن فرودگان دم دستی هستند از این رو دسترسی سهل به فرودگاه نکته بسیار مهمی است.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برای به روز کردن سیستم راداری کشور به حدود 250 میلیون دلار نیاز داریم گفت: در حوزه بار بندر خوش در فرودگاه امام خمینی احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد امروز افتتاح شده و عملیات ساخت اپرون غربی به سرعت در دست اجراست گفت: باید تمام ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد بازسازی شود. در سال 93 کل پروازهای حج از فرودگاه امام انجام می شود و فرودگاه مهرآباد فقط برای سفرهای داخلی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه