خدمات بیمه سلامت در اردبیل به دفاتر پیشخوان واگذار می‌شود


خدمات بیمه سلامت در اردبیل به دفاتر پیشخوان واگذار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بیمه سلامت اردبیل گفت: دفتر پیشخوان، خدمات بیمه سلامت را ارائه می‌کنند و ما در حال واگذاری این خدمات به این دفاتر هستیم و تاکنون بیش از ۹۳ هزار نفر در این استان ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، وحید خلیل‌الهی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها 750هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند و ما با انعقاد قرارداد با 650 مؤسسه بهداشتی-درمانی و پزشکی سعی در ارائه خدمات کیفی تر به مردم را داریم.

وی با بیان این که 19دفتر پیشخوان، خدمات بیمه سلامت را ارائه می کنند و ما در حال واگذاری این خدمات به این دفاتر هستیم، گفت: در حوزه اجرای طرح ملی توسعه بیمه سلامت همگانی که از اول اردیبهشت ماه شروع شده تاکنون بیش از 93 هزار نفر در این استان ثبت نام کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل افزود: از این تعداد تاکنون 85 هزار و 500 نفر دفترچه بیمه خود را دریافت کرده اند که با احتساب بیمه شدگان طرح ایرانیان طرح ما امسال توانسته ایم 142 هزار نفر از جمعیت استان را که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بودند تحت پوشش درآوریم.

خلیل الهی بیان کرد: ماهانه به طور متوسط 1 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه بیمه سلامت همگانی ایرانیان است که در این 4 ماه 7 میلیارد تومان هزینه بیمه‌ای و درمانی پرداخت کرده ایم.

وی با بیان این که ساکنان 5 شهر پارس آباد، گرمی، خلخال، مشگین شهر و اردبیل می توانند بصورت حضوری در دفتر پیشخوان و اینترنتی در این طرح ثبت نام کنند، گفت: امسال سرانه بیمه سلامت روستایان تا 4.5 برابر افزایش یافته است به طوری که با بسته های خدماتی تعداد پزشکان عمومی به 130 نفر و اقلام دارویی آن ها به 350 قلم افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل بیان کرد: بیمه سلامت در سال گذشته 85 میلیارد تومان هزینه کرده است که امسال پیش بینی می کنیم این رقم به 2 برابر افزایش پیدا کند.

خلیل الهی تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت را 960 نفر اعلام کرد و افزود: برای تأمین داروهای خاص آن ها 2 میلیارد تومان و هزینه های شیمی درمانی نیز تا سقف 2.5 میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی تعداد مراجعات سرپایی را 3 میلیون بار به پزشکان و مطب آن ها برشمرد و گفت: این بار مراجعاتی در سال گذشته افزایش 2 برابری داشته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon