تداوم مذاکره بین حکومت و جنبش انصار الله/ ارائه طرح جدیدی برای حل اوضاع

تداوم مذاکره بین حکومت و جنبش انصار الله/ ارائه طرح جدیدی برای حل اوضاع

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع در دفتر ریاست جهموری یمن از تداوم مذاکرات بین حکومت یمن و جنبش انصار الله درباره خواسته‌های مطرح شده و ارائه طرح جامع جدیدی در روزهای آینده در همین زمینه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، برخی منابع در دفتر ریاست جمهوری یمن اعلام کردند که کمیته میانجی طرح جدیدی را در روزهای آینده با هدف مهار اوضاع یمن ارائه خواهد کرد.

این منابع بعد از نشست فراگیر عبدربه منصور هادی رئیس جمهور و نمایندگان اکثر نیروهای سیاسی یمن در گفت و گو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اظهار داشتند: توافق برای ارایه پیشنهادی جامع برای حل بحران در چهار روز دیگر صورت گرفت.

این منابع افزودند: شرکت کنندگان در این نشست بر تداوم کار کمیته ریاست جمهوری تاکید کردند.

این منابع همچنین به پیوستن وزیر دارایی، رئیس بانک مرکزی و وزیر برنامه ریزی به این تلاش ها اشاره کردند.

منابع دفتر ریاست جمهوری یمن بر تداوم مذاکره با جنبش انصار الله تاکید کرده و گفتند: این جنبش واکنش مثبتی به نکاتی که مورد اختلاف بود، نشان داده است.

کمیته ریاست جمهوری یمن را عبدربه منصور هادی برای مذاکره با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله تشکیل و به شهر صعده اعزام کرد اما مذاکرات بین دوطرف به نتیجه نرسید.

جنبش انصار الله علت این امر را صاحب اختیار نبودن کمیته ریاست جمهوری و نداشتن راهکارهای منطقی و درست از سوی آنها دانست.

عبدالملک الحوثی سپس نامه ای به رئیس جمهور یمن نوشت و در آن راهکارهای خود برای حل بحران را ارایه کرد.

وی همچنین در سخنرانی سه شنبه شب گذشته خود بار دیگر بر خواسته های مردم و ارایه راهکار برای رسیدن به آن تاکید و آغاز سومین مرحله از اعتراضات مسالمت آمیز مردمی را اعلام کرد.

سومین مرحله روز چهارشنبه و جمعه هفته جاری با تظاهرات گسترده مردم برای رسیدن به خواسته های خود در صنعا و صعده و سایر مناطق مختلف یمن آغاز شد.

"سرنگونی دولت فاسد و ناکارآمد کنونی، روی کار آمدن دولتی کاردان با مشارکت همگان، لغو دستور آزادسازی حامل های سوخت و اجرای همه مفاد کنفرانس گفت وگوی ملی" از جمله خواسته های مردم یمن است که جنبش انصار الله آن را رهبری می‌کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان