رهبران اروپا برای حل بحران یورو نشست اضطراری برگزار می‌کنند

رهبران اروپا برای حل بحران یورو نشست اضطراری برگزار می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رهبران اتحادیه اروپا به پیشنهاد ایتالیا یک نشست اضطراری با هدف افزایش رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس پیش نویس بیانیه ای که قرار است پس از نشست اتحادیه اروپا منتشر شود، رهبران اتحادیه اروپا روز 7 اکتبر به پیشنهاد ایتالیا یک نشست اضطراری با هدف افزایش رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برگزار می کنند.
در پیش نویس های قبلی که پیش از انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف از حوزه یورو در طی چند روز گذشته تهیه شده بود، اشاره ای به وضعیت اقتصادی نشده بود. اما در جدیدترین پیش نویس تهیه شده آمده است: «در هفته های اخیر، آمارهای اقتصادی تایید کرده اند که روند ترمیم اقتصادی، به خصوص در حوزه یورو ضعیف است، نرخ تورم به طور استثنائی پایین است و میزان بیکاری به صورت غیرقابل قبولی بالاست.»
در نتیجه نشستی به میزبانی متیو رنزی، نخست وزیر ایتالیا در روز 7 اکتبر برگزار خواهد شد که موضوع اصلی آن «ایجاد فرصت های شغلی به خصوص برای جوانان، سرمایه گذاری و رشد اقتصادی» خواهد بود. همچنین یک «نشست اختصاصی یورو» نیز در پاییز امسال برگزار خواهد شد.
وضعیت نابسامان اقتصادی حوزه یورو، کشورهای عضو این حوزه را به شدت نگران کرده است.
انتهای پیام/ 172

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه