مرجع قضایی فراملی برای حمایت از مستضعفان تشکیل شود

مرجع قضایی فراملی برای حمایت از مستضعفان تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: ۵۴ دفتر جامعه اسلامی دانشجویان با صدور نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی خواستار تشکیل مرجع قضایی فراملی برای حمایت از مستضعفان شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، 54 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان با صدور نامه‌ای خطاب به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواستار تشکیل مرجع قضایی فراملی برای حمایت از مستضعفان شدند.

متن این نامه بدین شرح است:

باعرض تبریک به مناسبت تمدید حکم شایسته ریاست قوه قضائیه از سوی امام امت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای برای حضرتعالی، از خداوند عادل حکیم، توفیق برقراری عدالت و پاسداری از قوانین جمهوری اسلامی را توسط شما و همکارانتان مسألت داریم.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان معتقداست که مبارزه مؤثر با «فقر و فساد و تبعیض» اولاً مقدمه عدالت گستری در هرجامعه انسانی است؛ و ثانیاً بدون توجه به پیوستگی جهان شمول مقولاتی مانند «فرهنگ» و «عدالت»، امکان تحقق کامل آنها به صورت «جزیره‌ای» در یک مملکت بازِ پیوسطه با جهان، ناممکن است؛ زیرا همان قدرت‌هایی که مرزهای بعضاً ناعادلانه جغرافیایی را بر جوامع تحمیل کرده و غالباً مردم را درون همان مرزها به محاصره در می‌آورند، معمولاً خودشان «بدون مرز» عمل می‌کنند و هیچ «مرزی» را در تحمیل اراده‌هایشان به رسمیت نمی‌شناسند.

بنابراین در راستای عبور از موانع تحمیلی موجود، مانند دخالت‌های پایان‌ناپذیر سلطه‌گران، تلاش مخرب کانون‌های توطئه و فتنه و تحریم و تهدید و ظلم جهانی و حمایت آنها از عوامل قانون ستیز داخلی، دو پیشنهاد را برای پیشبرد آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و برقراری «عدالت بدون مرز» به محضر شما تقدیم می‌کنیم:

1- در راستای رویکرد جدید در ارتقای ساختار مدیریتی قوه قضائیه و اظهار عزم و اراده برای تحول و تحرک آن قوه، پیشنهاد می‌شود برای انجام مسئولیت قانونی و رسالت اسلامی خویش، بخش‌های مسکوت مانده قانون اساسی جمهوری اسلامی در مورد تلاش برای ائتلاف و اتحاد مسلمانان و حمایت از مستضعفان، طبق اصول(سوم/بند16؛ یازدهم؛ یکصدوپنجاه و چهارم) قانون اساسی،(فراتر از اداره‌کل امور بین‌الملل فعلی) دو واحد مرجع قضایی فراملی ایجاد شود تا با همکاری قضات و حقوق‌دانان مستقل مسلمان و غیرمسلمان از سراسر جهان، شکایات مظلومان امت اسلامی و محرومان و مستضعفان جهان توسط همکاران داوطلب غیرایرانی(تحت مدیریت عالی آن قوه)، جمع آوری و در حد وسع پیگیری شوند.

اگر یک دیوان عالی حقوقی برای مراجعه مظلومان عالم تأسیس شود، صدها میلیون مظلوم، اسناد تجاوز، اشغال، تضییع حقوق اولیه انسان‌ها و هرنوع ستمگری مستکبران را به شما ارائه خواهند داد.

اگر فقط اسناد جنایات قدرت‌های مستبد و ظالم جهان علیه افراد و اقوام ملل جهان گردآوری شود، برای اصلاح امور بشریت، مقدمه‌ای سرنوشت‌ساز خواهد بود.

2- تبیین و ترویج حقوق بشر عادلانه برمبنای احکام شریعت اسلامی ضرورتی ملی و جهانی مبتنی بر بشارت‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. معاونت حقوق بشر قوه قضائیه با همکاری صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه و همکاری رسانه‌ها می‌تواند برنامه‌ریزی و سازماندهی مشارکت سایر ملل اسلامی در تدوین منشور حقوق‌بشر الهی در جهت تحقق عدالت جهانی، گام موثری بردارد.

انشاءالله پیگیری این پیشنهادات موجبات رضایت حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب شایسته آن حضرت شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon