دولت با چالش‌هایی در زمینه زنان مواجه است

دولت با چالش‌هایی در زمینه زنان مواجه است

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: دولت در حال حاضر با چالش‌هایی در زمینه زنان مواجه است که یکی از آنها عدم مشخص بودن جایگاه سیاست‌گذاری در حوزه زنان و نبودن نظارت در این حوزه است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،‌ شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش بانوان و تجلیل از دختران و زنان منتخب شهرستان ملارد با اشاره به عملکرد یک ساله دولت، گفت: دولت در حال حاضر با چالش‌هایی در زمینه زنان مواجه است که یکی از آنها عدم مشخص بودن جایگاه سیاست‌گذاری در حوزه زنان و نبودن نظارت در این حوزه است.

وی گفت: سازمان و ارگان مشخص و معینی در این زمینه فعالیت نمی‌کند و گاهی اوقات بین دستگاه‌ها موازی کاری به وجود می‌آید.

معاون رئیس‌جمهور امور زنان و خانواده به افزایش آمار زنان سرپرست خانواده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آمار زنان سرپرست خانوار به 1/12 افزایش یافته که فقر ویژگی بارز این گونه خانواده‌ها می‌باشد.

مولاوردی در این مراسم از تعدادی از ورزشکاران، نخبگان، دانش آموزان و از همسر شهید نخبه به نمایندگی از خانواده ایثارگران شهرستان ملارد استان تهران تقدیر و قدردانی کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جریان دیدارش از شهرستان ملارد از نمایشگاه دستاوردهای زنان و دختران این شهرستان بازدید کرد و در کارگروه امور بانوان شهر ملارد نیز حضور یافت.

وی در این کارگروه اظهار داشت: مهمترین کاری که ما در معاونت امور زنان در حال پیگیری هستیم، یکپارچه‌سازی اطلاعات سرپرست خانوار است که در حال حاضر به صورت پراکنده در اختیار سازمان‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد می‌باشد. ما تلاش داریم که با جمع‌آوری اطلاعات، بتوانیم در کنار خیرین و سازمان‌های مردم نهاد، خدمت موثرتری به زنان در این حوزه داشته باشیم.

مولاوردی درخصوص برنامه‌های اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: نجات اقتصاد از رکود و توزیع عادلانه ثروت ملی و رسیدگی به مشکلات زنان سرپرست خانوار و اشتغال ملی یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت یازدهم است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به راه‌اندازی نسخه آزمایشی پرتال جامع زنان، گفت: این پرتال شامل بانک اطلاعات نخبگان،کارآفرینان و دانشگاهیان زن خواهد بود که به زودی تکمیل خواهد شد و همه می‌توانند با مراجعه به این پرتال از اطلاعات آن که به روز نیز می‌باشد، استفاده و بهره‌برداری کنند.

مولاوردی خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی راهکارهایی مانند ساعت کار شناور و ایجاد مهدکودک در جوار ادارات توسط بخش خصوصی و دورکاری در بعضی از موارد خاص برای کارمندان زن نیز هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon