‌محصولات کشاورزی جنوب کرمان تضمینی خریداری می‌شود


‌محصولات کشاورزی جنوب کرمان تضمینی خریداری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار جیرفت از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی جنوب کرمان خبر داد و گفت: افت ولتاژ برق یکی از علل وارد شدن خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان در سنوات گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، احمد امینی‌روش در نشست مشترک با کارآفرینان بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان، اظهارکرد: اقدام افرادی که سرمایه و توان خود را در بخش کشاورزی به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان هزینه می‌کنند، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه بیشتر  مردم در این منطقه به کار کشاورزی مشغول هستند،گفت: آب و خاک از نعمت‌های خداوند هستند.

فرماندار جیرفت، افزود: دولت همه زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی از قبیل حمل و نقل، گمرک و فرودگاه در جنوب کرمان فراهم کرده و بیش از 20 میلیارد تومان از طریق سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی فراهم شده است.

امینی روش، بیان کرد: امروز هنر موسسات مالی این نیست که فقط تسهیلات بدهند و سود دریافت کنند، بلکه باید بتوانند زمینه تولید و اشتغال را نیز فراهم کنند.

وی با اشاره به اولین سفر کاری استاندار کرمان از جنوب استان آغاز شد، تصریح کرد: باید در هر مرحله‌ای از کشاورزی و کشاورزان حمایت شود تا هر کشاورز زیان دیده بتواند دوباره روی پای خود بایستد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت، گفت: افت ولتاژ یکی از علل وارد شدن خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان است که با عنایت ویژه استاندار کرمان مبلغ 10 میلیارد تومان برای رفع آن اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افت ولتاژ به حداقل رسیده است، اظهار کرد: دولت به تنهایی قادر نیست، معیشت مردم را حل کند و تا زمانی که زمینه حضور مردم و سرمایه‌گذار در این بخش‌ها فراهم نشود، هیچ چیز عملی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 متقاضی در بحث گلخانه‌های هیدرو پونیک وجود دارد، بیان کرد: باید بر روی بسته بندی محصولات صادراتی سرمایه گذاری شود و با ذائقه کشورهای هدف سازگاری داشته باشد.

وی از سرمایه گذاری 220 میلیارد تومانی در بخش فرآوری گوجه توسط شرکت هشت یزد خبر داد و گفت: از متولیان بخش کشاورزی درخواست می‌شود ترویج و آموزش را جدی گرفته و در این زمینه تلاش جدی داشته باشند زیرا بحث ترویج و آموزش یک بحث حیاتی است و خریداران محصولات حاضر نیستند که پول بدهند و سلامت خود را به خطر بیندازند.

وی پرداختن به مسائل سیاسی که برای جامعه مضر باشد را خیانت دانست و خاطرنشان کرد: همه تفکرها و اندیشه‌ها باید پای کار بیایند و به مردم و نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon