۱۰۵ هزار ناجی غریق در کشور سازماندهی شدند


105 هزار ناجی غریق در کشور سازماندهی شدند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: در حال حاضر ۱۰۵ هزار ناجی غریق در کشور سازماندهی شده اند در حالی که در سال های گذشته تعداد آن ها کمتر از ۶ هزار ناجی بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حبیب خمجانی صبح امروز در مجمع انتخاباتی هیئت نجات غریق اردبیل اظهار کرد: فعالیت های این هیئت در هر دو حوزه نجات غریق و غواصی منسجم شده به طوری که ما در تلاشیم در گروه آقایان و بانوان مدرسان و مربیان آموزش دیده را به مناطق مختلف اعزام کنیم به طوری که هم اکنون اکثر شهرهای ما از این مربیان کار آزموده بهره مند هستند و در این سال ها سعی شده است ناجی غریق زیادی را در کشور تربیت شود.

وی عملکرد 4 سال گذشته این فدراسیون را در توسعه رشته نجات غریق و تربیت ناجیان مؤثر، مفید و گسترده خواند و افزود: ما در قالب آموزشی کلاس های آموزشی بسیار پیشرفته سعی کردیم تا مدرسان و مربیان استان ها و شهرستان ها را تربیت و با کمک آن ها این رشته را گسترش دهیم.

دبیرکل فدراسیون نجات غریق و غواصی به شرح وظایف و تربیت منجیان و نیز نظارت فنی بر اماکن آبی به عنوان دو رسالت این هیئت اشاره کرد و گفت: ما در مسابقات جهانی نجات غریق موفق شدیم در سال 2012 میلادی 8 مدال طلا، 5 نقره و 3 برنز را به دست آوریم.

خمجانی بیان کرد: تا چند روز آینده تیم نجات غریق کشورمان در مسابقات جهانی فرانسه حضور پیدا می کند که انتظار می رود به مدال های رنگارنگ زیادی دست پیدا کند.

وی از ساماندهی رشته غواصی خبر داد و گفت: در گذشته این رشته وضعیت نابسامانی داشت که ما مدرسان و مربیان آن را آموزش دادیم و قرار شده است استان ها بدون مجوز ورزش و جوانان و هیئت هیچ اقدامی را برای راه اندازی کلاس های غواصی و برنامه های آموزشی در این زمینه نداشته باشند.

دبیرکل فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: این برنامه ریزی های منسجم و دقیق سبب شده است تا بتوانیم با توانمندی بیشتر فعالیت هایمان را انجام دهیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon