آمار زائران حج تمتع خراسان جنوبی ۶ درصد افزایش یافته است

آمار زائران حج تمتع خراسان جنوبی 6 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۸۶۸ نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام شدند، گفت: تعداد زائران امسال نیز ۹۱۵ نفر است که نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

ابوالفضل نوفرستی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار کرد: نخستین کاروان زائران حج تمتع خراسان جنوبی 19 شهریور و آخرین کاروان 27 این ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان این‌که اعزام زائران حج تمتع استان به مدت یک هفته ادامه دارد، افزود: دو کاروان استان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد هستند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: تمامی کاروان‌های حج تمتع خراسان جنوبی از فرودگاه مشهد به موسم حج اعزام می‌شوند.

نوفرستی با بیان این‌که سال گذشته 868 نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام شدند، اظهار کرد: تعداد زائران امسال نیز 915 نفر است که نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدام بسیار ارزنده حج و زیارت در یکسال گذشته، بیان کرد: در حج امسال، برای نخستین‌بار بخش اعظم قراردادهای اسکان حجاج در موسم حج گذشته امضا شد که این مهم از افزایش قیمت جلوگیری کرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از ثبت‌نام زودهنگام کاروان‌های حجاج تمتع امسال در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته، گفت: این امر سبب شد تا فرصت بیشتری برای انجام معاینات پزشکی و برگزاری جلسات آموزشی با کیفیت‌تر برای زائران فراهم شود.

نوفرستی تصریح کرد: برای رفاه حال زائران در حج امسال، برای نخستین‌بار هزینه سفر زائران در دو قسط دریافت شد و با همکاری سازمان حج و زیارت و بانک ملی، سود سپرده‌های حج زائران استان در قسط دوم محاسبه و کسر شد.

وی با اشاره به اجرای طرح تهیه متمرکز چمدان‌های حجاج در خراسان جنوبی، افزود: پرداخت مبلغ 140 هزار تومان کمک هزینه تهیه چمدان به زائران خراسان جنوبی، بهبود چادرهای اسکان در عرفات، نصب تهویه و گنجایش بیشتر در چادرهای عرفات از اقدامات سازمان حج و زیارت برای حج امسال است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح انطباق در حج امسال، اظهار کرد: در این طرح 60 پزشک زن از کشور ایران به حج تمتع اعزام می‌شوند که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

نوفرستی گفت: سازمان حج و زیارت امسال، برای رفاه بانوان زائر، تعداد هفت درمانگاه زنان در مکه و مدینه راه‌اندازی کرده است.

وی بیان کرد: زائران حج تمتع خراسان جنوبی در قالب هفت کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که چهار کاروان از شهرستان‌های بیرجند، خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان، یک کاروان از شهرستان‌های قاین و زیرکوه، یک کاروان از شهرستان‌های فردوس، سرایان و بشرویه و یک کاروان از شهرستان طبس خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموع شش کاروان حج تمتع امسال از خراسان جنوبی، اهل تشیع و یک کاروان اهل تسنن هستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon