خودروسازان به جای تخفیف ۳درصدی جریمه تاخیر بپردازند

خودروسازان به جای تخفیف 3درصدی جریمه تاخیر بپردازند

خبرگزاری تسنیم: با وجود اعلام کاهش ۲ تا ۳ درصدی قیمت خودرو، فعالان بازار خودرو معتقدند که مردم با کاهش ۳ درصد قیمت راضی نمی شوند و معتقدند که خودروسازان به جای این تخفیف‌های ناچیز جریمه دیرکرد تحویل خودرو را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، این روزها بازار خرید و فروش خودرو برخلاف تصمیم خودروسازان در کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت 6 محصول پرتیراژ همچنان در رکود به سر می‌برد. با وجود تعطیلات تابستانی کمتر خریداری به بازار خودرو برای خرید مراجعه می کند گویا هنوز مردم به کاهش قیمت خودرو امیدوار بوده و دست از خرید برداشته اند. در این شرایط شرکت های خودروساز هم برای تحقق شعارهای خود عرضه محصولات را به بازار افزایش داده اند اما بازار خرید و فروش خودرو خریداری ندارد. 

نوری یکی از فعالان بازار خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خودروسازان قول داده‌اند که کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت را در برخی از محصولات خود انجام دهند اما با گذشت 19 روز بازار هنوز با کاهش قیمتی روبه رو نشده است فقط در تعدادی از خودروها همانند پراید و پژو پارس شاهد کاهش 200 تا 300 هزار تومانی قیمت بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت به طور حتم تأثیری بر بازار نخواهد گذاشت، افزود: عمده خریداران خودرو معتقدند خودروسازان به جای کاهش 3 درصدی قیمت برخی از محصولات خود، جریمه دیرکرد تحویل خودروها را به مشتریان پرداخت کنند زیرا در بسیاری از موارد خودروساز به تعهد خود در تحویل خودرو در زمان مقرر عمل نکرده و جریمه دیرکرد را هم به مشتری پرداخت نمی کنند.

 این فعال بازار خرید و فروش خودرو اضافه کرد: خودروسازان در زمان تحویل خودرو قیمت روز خودروها را محاسبه می کنند که همین امر باعث می شود مشتری نه تنها قادر به دریافت جریمه دیرکرد تحویل خودرو نباشد بلکه باید هزینه دیگری را هم به عنوان مابه التفاوت قیمت خودرو پرداخت نماید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت خودرو  در حد حرف است و در قیمت کارخانجات هنوز اعمال نشده است.

به گزارش تسنیم، هم اکنون در بازار خرید و فروش خودرو سایپا 131 مدل SE به قیمت 19 میلیون و 500 تومان و سایپا 132 مدل SE نیز به قیمت حدود 19 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت تیبا SX یورو 4 هم 24میلیون و 800 هزار تومان مورد معامله قرار می گیرد.

 خودروی پژو 206  مدل صندوق‌دارV8 به قیمت حدود 36 میلیون و 800 تومان و  پژو 206 تیپ 5 با قیمت 36 میلیون , 600 تومان در سطح بازار به فروش می‌رسد.

تندر 90 ایران خودرو در مدل E2  هم  در سطح بازار با قیمت 38 میلیون تومان، پژو پارس 34 میلیون و 500 هزار تومان و پژو 405 دوگانه سوز 30 میلیون و 300 هزار تومان  قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه