نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مدیران رسانه‌ها برگزار شد

نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مدیران رسانه‌ها برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مدیران رسانه‌ها درباره اهداف و برنامه‌های هفته دفاع مقدس با حضور سردار کارگر و حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با مدیران رسانه‌ها در خصوص اهداف و برنامه‌های هفته دفاع مقدس امروز یک شنبه 9 شهریورماه با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و  ارزش‌های دفاع مقدس و  رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها برگزار شد.

در این نشست مدیران رسانه‌های مختلف از جمله سیدحسین کاظم نیا از شبکه خبر، ناصر ملایی از خبرگزاری ایسنا، محمد خددادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری نسیم، مقدم مدیرمسئول روزنامه جام جم، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، مسعود بصیری مدیرعامل روزنامه قدس، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، غلامرضا بنی‌اسدی مدیرمسئول روزنامه خراسان، سعید بهره‌مند مدیرمسئول روزنامه همشهری، مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، عبدالله گنجی مدیرعامل روزنامه جوان، حمید فرزام مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، محمد پیرعلی مدیرمسئول روزنامه سیاست روز، اسفندیاری مدیر سایت حیات وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خبرنگاران حزوه حماسه و پایداری حضور داشتند.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با ارائه گزارشی از عملکردهای این بنیاد در هفته دفاع مقدس سال گذشته گفت: ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس که هنوز فرا نرسیده است هفته دولت را به همه ملت تبریک می‌گویم این هفته فقط هفته دولتی‌ها نیست چون دولت برآمده از رأی مردم است و مردم نیز در تشکیل آن سهیم هستند. لذا این هفته را به همه آنها تبریک گفته و برای مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر دارم.

وی با اشاره به اهم برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس متعلق به همه اقشار و سلایق سیاسی است یکی از موضوعاتی است که روی آن دعوایی صورت نمی‌گیرد وهمه جور فکر و نظری در خصوص آن اتحاد دارند. پیروزی هایی که امروزه اتفاق می‌افتد در راستای رهبری امام راحل بوده که ادامه آن توسط مقام معظم رهبری و مشارکت مردم شکل گرفته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تولید محتوا در سیستم برنامه ریزی برای باشکوه برگزار شدن هفته دفاع مقدس توضیح داد: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یک پژوهشگاه به سه پژوهشکده داریم که مسئولیت آنها تولید محتوا است قطعا در تلاش تولید محتوای بیشتر و بهتر هستیم. چندی پیش ریاست ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد دیگر طبقه بندی در مدارک دفاع مقدس وجود ندارد این اقدام کار ما را راحت تر کرده است.

سردار کارگر در ادامه سخنانش تصریح کرد: اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را مطالعه و طبق اساسنامه از ما مطالبه کنید. این بنیاد در ادامه ستاد تبلیغاتی که در ابتدا توسط شهید خرازی و سپس شهید چمران اداره می‌شد و فعال بود شکل گرفته است و امیدواریم بتواند رسالت‌های خویش را در این راستا به درستی انجام دهد.

انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اختصار به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: بخشی از فعالیت‌های هفته دفاع مقدس جزو مناسک محسوب شده و گروهی آن را ظاهری اسم می‌دهند اما باید بدانیم این مناسک مهم بوده و باید انجام شود. محتوا و مفاهیم ارائه شده در این هفته را باید قابل هضم برای نسل امروز محیا کنیم. همه چیز ادبیات نیست که بتوان تغییرش داد بلکه باید به تحول در مفهوم‌ها نیز توجه کرد.

وی ادامه داد: از همه انتظار تا در حوزه تولید محتوا با هم مشارکت کرده و از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند. خدارا شکر این آمادگی در رسانه‌ها وجود دارد که نه فقط در یک هفته بلکه در کل سال به آن بپردازند.

حجت الاسلام مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در این نشست گفت: دفاع مقدس در انقلاب اسلامی یکی از رفیع‌ترین قله‌های افتخارات ملت ایران را داراست. کار اصلی در این عرصه این است که امانتداری رعایت شده و حقیقت بیان گردد. همچنین باید به کارهای زمین مانده توجه داشت که همت و حضور همگانی را می‌طلبد.

محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در ادامه گفت: در بحث دفاع مقدس عمدتا به عملیات‌ها و بخش‌های نظامی توجه می‌شود کمی هم به فرهنگ دفاع مقدس بپردازیم. برای تشکیل کمیته‌های محتوایی در رسانه‌ها اهتمام ورزیم. همچنین در خصوص اقدامات وفعالیت‌هایی که تاکنون صورت گرفته است باید نوعی آسیب شناسی اتفاق بیفتد تا روند فعالیت‌های آینده به بهترین شکل تعیین شود.

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان اظهار داشت: در حوزه دفاع مقدس تمام گویی بسیار اتفاق می‌افتد که باعث زدگی می‌شود. همچنین باید از کشاندن دفاع مقدس به دعواهای امروز صیانت کنیم گاهی در میان معرفی فرماندهان محصور می‌مانیم. درصورتی که باید بدانیم شهدایی هم بودند که شاید به اندازه یک فرمانده حماسه آفریدند اما نامی از آنها برده نشد. شهدای سپاه بدر که عراقی بودند و بسیاری از شهدای کشور افغانستان نیز در این عرصه مغفول واقع شده‌اند. پرداخت به اقلیت‌های قومی و سنی مثل ترکمان‌ها نیز می‌تواند باعث افزایش همگرایی و هم افزایی ملی شود.

حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز در پایان سخنان مدیران رسانه‌ها اظهار داشت: صدام وقتی جنگ را آغاز کرده نشریه قادصیه را برای افزایش روحیه و امید در میان نیروهایش توزیع می‌کرد. مسئولان بلندمرتبه رسانه‌ای ایران با برخی فرماندهان جنگ ملاقات داشتند. شهید خرازی به این ملاقات خیلی راضی نبود اما در راستای ایده‌ای که توسط این مسئولان مطرح شد رضایت خود را نشان داد و گفت: شما در تهران در روزنامه‌هایتان جنگ را درشت می‌نویسید اما باید درست بنویسید خداراشکر این حرکت به انتشار روزنامه اطلاعات جبهه منتهی شد و ما به این پیشگامی افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران