پیست اسکیت مدرن اردبیل راه‌اندازی می‌شود


پیست اسکیت مدرن اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل قول مساعد داد تا سال آینده پیست سکیت مجهز و مدرن اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ایوب بهتاج پیش از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت اسکیت استان اردبیل در سالن رضازاده این شهر اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور منابع لازم برای تکمیل این پیست پیش بینی شده که امیدواریم با تخصیص 100 درصدی این منابع سال 94 با برگزاری مسابقات کشوری افتتاح این پیست را شاهد باشیم.

وی پیشرفت این پروژه را 80 درصد اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایط اقلیمی اردبیل سعی کردیم تا این پیست به صورت سرپوشیده اجرایی شود تا ورزشکاران و اسکیت کاران بتوانند از این فضا در همه فصول استفاده کنند.

بهتاج به دو بعد قهرمانی و همگانی رشته اسکیت اشاره کرد و فزود: ما نتوانستیم در رشته مدال آور اسکیت در بعد قهرمانی سرمایه گذاری خوبی را انجام دهیم اما بعد همگانی این رشته به شدت در حال گسترش است.

مدیرکل ورزش و جونان اردبیل تصریح کرد: در کنار افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یاقته سعی و تلاش بر این است تا این رشته در هر دو بعد توسعه پیدا کند که متاسفانه این توسعه در استان اردبیل به شکل کامل اتفاق نیفتاده است و ما نتوانستیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی از رئیس جدید این هیئت خواست تا در کنار بها دادن به گروه های سنی پایه و گسترش همگانی این رشته به امر آمورش دقیق و حرفه ای ورزشکاران بها داده و تلاش کنند تا رشته های مختلف اسکیت پا بگیرد.

مدیرکل ورزش و جونان اردبیل افزود: البته در بعد توسعه همگانی این رشته باید ادارات و دستگاه های مختلف نظیر آموزش و پرورش یاری کنند اما انتظار می رود اسکیت نمایشی و سرعت و پا رشد کرده و ورزشکاران تراز اولی  را در این بخش تربیت و راهی مسابقات ملی و حتی جهانی کنیم.

بهتاج نسبت به خرید چندین سنسور در کمک به انجام مسابقات مختلف به هیئت اسکیت قول مساعد داد.

در این مجمع که از بین سه کاندیدا زلیخا فیضی با کسب 14 رای به مدت 4 سال به عنوان رئیس جدید هیئت اسکیت انتخاب شد در سخنان خود گفت: برنامه‌ای که بنده برای توسعه این رشته ورزشی دارم این است که به استعدادهای شهرستانی با برگزاری لیگ استانی و شهرستانی بها بدهیم.

فیضی افزود: تدوین بانک اطلاعاتی در این زمینه، ایجاد مدرسه اسکیت، بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان و مربیان، توسعه فضای اسکیت و راه اندازی پیست 14 هزار متر مربعی در اردبیل، بهادادن به بازدیدهای مستمر شهرستانی از دیگر برنامه های این هیئت در 4 سال آینده است.

وی ارتقای سطح کیفی مربیان را به همراه برگزاری دوره های مربی گری درجه 3، تجهیز هیئت های شهرستانی، راه اندازی هیئت رئیسه اسکیت، تربیت مدرسان آقا و خانم و بها دادن به سایر رشته های اسکیت به غیر از سرعت را خواستار شد.

فیضی ضرورت راه اندازی انجمن دوستی ایران و آذربایجان را در برگزاری مسابقات اسکیت به صورت بین المللی و با حضور استان های مختلف مهم و ضروری بیان کرد و افزود: امیدواریم در این زمینه پیگیری ها و برنامه ریزی های منسجمی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon