تشدید درگیری‌های داخلی گروه‌های تفکیری بعثی در غرب عراق

تشدید درگیری‌های داخلی گروه‌های تفکیری بعثی در غرب عراق

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از درگیری تروریست های داعش با دیگر گروه های بعثی و مسلح در غرب عراق به علت سرپیچی بعثی ها از بیعت با گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الغدپرس، مجید مخلف الدلیمی از مسئولان امنیتی الانبار تاکید کرد: گروهک داعش چهار نفر از گروه های مسلح را کشت و 9 نفر دیگر را بازداشت و از الکرمه به فلوجه منتقل کرده است.

وی با اشاره به ادامه درگیری میان گروه های مسلح و داعش در غرب عراق بیان کرد: داعش از گروه های مسلح دیگر خواسته است که اگر بیعت نکنند در معرض قتل و بازداشت در زندان های داعش در فلوجه قرار خواهند گرفت.

خلیف الذیابی از عشایر الکرمه گفت: داعش گروه های مسلح را در الکرمه محاصره کرده است و تعدادی از آنها را ربوده و برخی دیگر را تحت تعقیب قرار داده است.وی افزود: به علت سرپیچی این گروه ها از بیعت با داعش تجهیزات و موشک ها و سلاح های آنها از سوی داعش مصادره شده است.داعش می خواهد که همه گروه های مسلح تحت سیطره آنها باشند.اختلافات داعش و گروه های مسلح در تسریع نابودی تروریسم موثر است و به پاکسازی الکرمه و فلوجه کمک می کند و نفس های داعش به شماره افتاده است.

ضامن نجوم الجمیلی فرمانده بیداری در الکرمه فلوجه گفت: داعش در الکرمه در محاصره هستند و بسیاری از سرکرده های خود را از دست داده اند و به دنبال بیعت گرفتن از گروه های مسلح هستند.

وی افزود: گروه های عشایری از نیروهای ارتش و پلیس حمایت می کنند و نوعی عملیات جنگ و گریز در جریان است.

از سوی دیگر منابع عشایری در الانبار اعلام کرد: عشایر منطقه غربی الانبار گردان های حمزه را در شهر القائم خود برای مقابله با داعش و بیرون کردن آنها از مناطق تحت سلط این گروهک تشکیل داده اند.این گردان های با هماهنگی نیروهای امینتی فعالیت می کنند.

این منابع افزودند: گردان های حمزه عملیات ویژه ای در القائم انجام داده اند و موفق به هلاکت شماری از داعشی ها شده اند.عملیات این گردان ها مناطق عانه، راوه و الرطبه را شامل می شود.

همزمان منابع وابسته به فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا از 115 حمله هوایی علیه داعش ظرف مدت 23 روز خبر دادند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان