فرودگاه امام خمینی (ره) با مکانیسم «صندوق- پروژه» تکمیل می‌شود

فرودگاه امام خمینی (ره) با مکانیسم «صندوق- پروژه» تکمیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی توسعه فرودگاه امام با مکانیسم "صندوق- پروژه" و اوراق مشارکت انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در مراسم افتتاح سالن حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: سالن حجاج فرودگاه امام یک سالن ارتباطی بود که به دلیل ضرورت برای انتقال پروازهای حج آن را تجهیز کردیم تا حجاج از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به طور قطع در توسعه‌های آتی فرودگاه امام و شهرک فرودگاهی، جایگاه درخور توجه و آبرومندانه‌تری را برای این منظور پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه مجموعه فرودگاه مهرآباد محدودیت و مشکلاتی را برای حجاج و سایر مسافران به وجود می‌آورد، اظهار کرد: برای حفظ حقوق شهروندان حجاج، پروازهای حج را از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل کردیم و فعلا با امکانات اولیه‌ای این کار انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموعه فرودگاه امام کمتر از 15 درصدی آن چیزی است که باید باشد، گفت: علی‌رغم تمامی تنگناهای مالی، دولت تدبیر و امید ساز و کاری برای مشارکت بخش خصوصی از طریق "صندوق-پروژه" در دست اجرا دارد.

آخوندی تأکید کرد: تا یکی دو ماه آینده اطلاع‌رسانی در این رابطه انجام می‌شود و عملیات اجرایی توسعه فرودگاه امام با مکانیسم "صندوق-پروژه" و همچنین انتشار اوراق مشارکت انجام خواهد شد.

وی همچنین از همکاری با شهرداری و مترو تهران برای ارتباط سریع ریلی فرودگاه امام و مهرآباد و ایستگاه اصلی راه آهن خبر داد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه