۹۴ درصد آب کرمان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود


94 درصد آب کرمان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان با بیان اینکه ۹۴ درصد آب کرمان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: باید راهکارهای عدم استفاده بیش از حد از سفره‌های زیرزمینی آب بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا فتوت پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی پسته در دانشگاه شهید باهنر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، اظهار کرد: این همایش می‌تواند منشأ خیر و برکت برای محصول پسته استان کرمان باشد.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی دبیرخانه این همایش یک جمع‌بندی دقیق از مقالات علمی در زمینه افزایش تولید پسته انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان با بیان اینکه بخش عظیمی از منابع متعلق به کشاورزی است، گفت: مقالات ارائه شده در این همایش می‌تواند در بخش‌های اجرایی استفاده شوند.

فتوت با تاکید بر اینکه ارتباط بین تحقیقات و مسائل علمی با دستگاه‌های اجرایی یکی از مشکلاتی است که در استان کرمان وجود دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط سخت کشاورزی در استان، نیاز است که از شیوه‌های نوین و روش‌های علمی در این زمینه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از آب و خاک استان کرمان متعلق به پسته است، تصریح کرد: باید از مقالات علمی در این زمینه استفاده کنیم تا در بخش پسته توسعه کیفی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید به کشاورزان در زمینه آبیاری نوین آموزش داده شود، گفت: سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های درگیر این مسئله باید از آخرین یافته‌های علمی استفاده کنند.

فتوت با اشاره به اینکه 94درصد آب استان در زمینه کشاورزی مصرف می‌شود، بیان کرد: باید راهکارهای عدم استفاده بیش از حد از سفره‌های زیرزمینی آب بررسی شود.

وی تصریح کرد: محققان و پژوهشگران باید با یک مدیریت جهادی و عزم ملی در صرفه‌جویی آب و خاک راهکارهایی را ارائه دهند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان با بیان اینکه صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی در حال عملیاتی شدن است، گفت: بخش اعظم پسته استان وابسته به آب است.

فتوت با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه به بخش کشاورزی نگاه ویژه‌ای شده است، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه نقطه نظرات بخش‌های خصوصی نیز لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم باید به بخش کشاورزی نگاه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon