قطعی ۲۴ ساعته آب در ۴۰ روستای شهرستان ماهنشان


قطعی 24 ساعته آب در 40 روستای شهرستان ماهنشان

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای شهرستان ماهنشان گفت: ۴۰ روستای شهرستان ماهنشان به دلیل خشکسالی در طی شبانه روز حتی یک ساعت هم از آب شرب بهره‌مند نیستند.

سبحان عجملو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان، با اشاره به اینکه 75 درصد مردم ماهنشان در روستاها متمرکز هستند، اظهار کرد: مسئولان باید با اختصاص اعتبار جهشی هر چه زودتر مشکل آب شرب این روستا‌ها را حل کنند.

وی با بیان اینکه لوله‌های آب‌ رسانی روستا‌های شهرستان ماهنشان باید تعویض شود، افزود: 50 درصد لوله‌های آب رسانی روستاها نیاز به تعویض دارد.

رئیس شورای شهرستان ماهنشان ‌تصریح کرد: روستائیانی که با کمبود شدید آب مواجه هستند از آب چاه‌ها و رودخانه‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که امکان وجود هر نوع املاحی در این نوع آب‌ها ممکن است برای سلامتی روستائیان خطرساز باشد.

وی به صعب‌العبور بودن راه روستاهای ماهنشان اشاره کرد و گفت: صعب‌العبور بودن راه روستاها مانعی برای خدمات رسانی به این روستاها شده است.

عجملو با اشاره به معادن شناسایی شده در شهرستان ماهنشان گفت: 40 معدن در شهرستان ماهنشان شناسایی شده که از جمله مهم‌ترین آنها معدن انگوران است.

رئیس شورای شهرستان ماهنشان ‌با بیان اینکه زیر ساخت‌ها در استان ‌برای بهره‌برداری از معادن شناسایی شده آماده نیست، اظهار کرد: بیشتر بهره برداران از این معادن از استان‌های همجوار هستند.

وی با اشاره به اینکه بهره برداران از معدن انگوران غیر بومی هستند، بیان کرد: این معدن در 10 کیلومتری ‌انگوران قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل نبود زیر ساخت‌ها سرمایه گذاران استان مایل به سرمایه گذاری در این معادن نیستند و به همین دلیل بهره برداران از معدن انگوران از استان‌های اصفهان و کرمان هستند.

عجملو با اشاره به اینکه‌ سرمایه گذاران این معادن غیر بومی هستند و حتی کم‌ترین درصدی از در آمد این معادن‌ به منطقه اختصاص نمی‌یابد‌ و نیز کارگران این معادن هم غیر بومی هستند، عنوان کرد: وجود این تعداد معادن تاثیر چندانی در اشتغالزایی و اقتصاد منطقه نداشته است.

وی از نیمه کاره ماندن طرح هادی در روستاهای ماهنشان خبر داد و افزود: در 30 روستای این شهرستان فقط فاز نخست طرح هادی اجرایی شده است.

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با بیان اینکه طرح هادی تاکنون در 132 روستا در شهرستان ماهنشان به اجرا درآمده است٬ گفت: در هفته دولت سه طرح هادی نیز در روستاهای ماهنشان افتتاح شد.

وی خاطر نشان کرد: کوهستانی بودن اکثر روستاهای شهرستان ماهنشان و نیز عدم تخصیص اعتبار لازم اجرای طرح هادی نیمه کاره رها شده است.

عجملو با اشاره به اینکه برای سه روستایی که در هفته دولت طرح هادی افتتاح شده است در مجموع بیش از300 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است، تصریح کرد: روستای تازه کند با اعتبار 100 میلیون تومان ،روستای حسن آباد چای کند با اعتبار 25 میلیون تومان و یک روستا در انگوران با اعتبار 180میلیون تومان افتتاح شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خسارث ناشی از سیل در شهرستان ماهنشان تاکنون هیچ نوع اعتباری برای خسارت سیل پرداخت نشده است.

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با اشاره به محصولاتی که از حاشیه رودخانه قزل اوزن برداشت می‌شود٬ عنوان کرد: محصول خربزه و هندوانه در حاشیه رودخانه قزل اوزن کاشته می‌شود.

وی از صادرات خربزه و هندوانه به کشور عراق خبر داد و گفت: این محصولات به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود ولی به دلیل سرما زدگی برداشت بهتری نسبت به سال گذشته انجام نشده است.

عجملو با بیان اینکه ماهنشان قطب پرورش ماهی در استان است، تصریح کرد: به دلیل افزایش 3تا 4 برابری خوراک ماهی و نبود حمایت لازم، پرورش دهندگان ماهی با مشکل جدی مواجه هستند.

وی اظهار کرد: برای ورود سرمایه گذاران به ماهنشان باید حمایت‌های جدی از سرمایه گذاران انجام شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon