کرمان بالاترین سطح زیرکشت پسته کشور را در اختیار دارد


کرمان بالاترین سطح زیرکشت پسته کشور را در اختیار دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: کرمان بالاترین سطح زیرکشت پسته را به خود اختصاص داده، اما پایین‌ترین میزان برداشت را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مریم احتشام‌زاده پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی پسته در دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار کرد: همایش‌های ملی محلی برای ارائه پژوهش‌های دانشگاهی است و پژوهش‌ها باید برحسب نیاز جامعه انجام شوند.

وی افزود: همایش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی باید به همراه یک تعامل مستمر بین پژوهشگران و متقاضیان تا رسیدن به یک زبان مشترک انجام شود.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی دبیرخانه این همایش می‌تواند محلی برای تجارب پژوهشگران و تولیدکنندگان باشد.

احتشام‌زاده با بیان اینکه استان کرمان دارای بالاترین سطح زیرکشت پسته است، بیان کرد: عملکرد کشت این محصول رضایت‌بخش نیست و در هر هکتار حدود 500 کلیوگرم محصول برداشت می‌شود که این یک زنگ خطر برای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: برای تحول اساسی در زمینه میزان تولید، کاهش مصرف آب، عدم استفاده از سموم غیراستاندارد، استفاده از آفت‌های ارگانیک باید از پژوهش‌های علمی استفاده کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon