ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی پسته ایران


ارسال 200 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی پسته ایران

خبرگزاری تسنیم: رئیس نخستین همایش ملی پسته ایران از ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۲۶ مقاله پذیرفته شده و ۳۰ مقاله به شکل سخنرانی و مابقی به شکل پوستر ارائه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، قاسم محمدی‌نژاد ظهر امروز در نخستین همایش ملی پسته در دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار کرد: این همایش یک اقدام مشترک بین موسسه باغبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان و موسسات تحقیقات پسته در رفسنجان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون همایش‌های پسته مختلفی در سطح کشور به شکل پراکنده برگزار می‌شدند، افزود: با توجه به اهمیت پسته در اقتصاد ملی و خشکسالی‌های نگران‌کننده اخیر این همایش برگزار شد.

رئیس نخستین همایش ملی پسته ایران از ایجاد دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه شهید باهنر کرمان خبرداد و گفت: این دبیرخانه برگزاری دو سال یکبار این همایش را برعهده خواهد داشت و سبب گردهمایی محققان و فعالان صنعت پسته ایران درقالب همایش ملی پسته می‌شود.

محمدی‌نژاد از ارسال 200 مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد 126 مقاله پذیرفته شده و 30 مقاله به شکل سخنرانی و مابقی به شکل پوستر ارائه می‌شوند.

وی از برپایی نمایشگاه فعالان پسته در کنار این همایش خبرداد و تصریح کرد: این نمایشگاه دارای 70 غرفه و از 9 تا 12 شهریورماه جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان دایر است.

رئیس نخستین همایش ملی پسته ایران برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور تولیدکنندگان و محققان را یکی دیگر از برنامه‌های این همایش عنوان کرد و افزود: چالش‌ها و راهکارهای مختلف از سوی تولیدکنندگان و محققان ارائه می‌شود و این امر سبب ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌شود.

محمدی‌نژاد پسته را محور اقتصاد استان کرمان عنوان کرد و افزود: همایش ملی پسته با نگاه ارتباط بین صنعت و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد مقالات ارسال شده از سوی محققان استان کرمان هستند، خاطرنشان کرد: مقالات منتخب در مجله علمی و پژوهشی پسته موسسه تحقیقات کشور به چاپ خواهد رسید.

رئیس نخستین همایش ملی پسته ایران بیان کرد: در سال 91 کشاورزان در باغات پسته خود بیش از 100 تن سم استفاده کرده‌‌اند در حالی که با کار کارشناسی 12 تا 15 تن سم باید استفاده می‌شد.

محمدی‌نژاد خاطرنشان‌ کرد: سالانه از باغات پسته استان کرمان 700 کیلوگرم در هر هکتار پسته برداشت می‌شود که نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon