سامانه جامع اطلاعاتی ثبت احوال در اردبیل تکمیل می‌شود


سامانه جامع اطلاعاتی ثبت احوال در اردبیل تکمیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در حال حاضر با تکمیل سامانه جامع اطلاعاتی و تکمیل شدن اطلاعات مربوط به پایش و آرشیو الکترونیکی در همه شهرهای استان اردبیل صدور شناسنامه های مکانیزه همراه با تحت وب در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در دومین همایش ثبت وقایع حیاتی در سالن اجتماعات ثبت احوال اردبیل اظهار کرد: امسال سعی کردیم با گسترش شعبات ثبت به موقع وقایع حیاتی به ویژه فوت و تولد آمارها را به سرعت جمع بندی کرده و در کل استان میزان ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به عنوان آمار و اطلاعات وقایع حیاتی به روز رسانی کرده و از آن در برنامه ریزی ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر روز 71 مورد ولادت و 18 مورد وفات به ثبت رسیده و آمار و اطلاعات در این زمینه به روز رسانی می شود، افزود: در کل استان اردبیل مهلت قانونی ثبت ولادت و وفات که تا 15 روز تعیین شده است تا 99.5 درصد از سوی مردم مورد مراعات و دقت نظر قرار می گیرد.

امینی مهمترین رکن تاثیرگذار در ثبت اطلاعات و به روز کردن آمار و رویدادهای اساسی را توجه دادن به امر به روزرسانی و همگام سازی اطلاعات با آمار جمعیتی ملی، استانی و منطقه ای دانست و گفت: برخلاف برخی اظهار نظرهای غلط ما نه تنها با رشد منفی جمعیت رو به رو نیستیم بلکه یک رشد مثبت را نیز شاهد و ناظر هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل دیگر رخدادهای ثبتی دقیق و حساس را ثبت ازدواج و طلاق و به روزرسانی آمار آن برشمرد و بیان کرد: روزانه 47 مورد ازدواج و 7 مورد نیز طلاق در این استان به ثبت می رسد که با توجه به نرخ آماری که در این زمینه وجود دارد باید با راهکارهای مناسب سعی کنیم رویداد ازدواج و ثبت آن را تقویت کرده و تا حد امکان از برخی خلا ها در این بخش جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با تکمیل سامانه جامع اطلاعاتی و تکمیل شدن اطلاعات مربوط به پایش و آرشیو الکترونیکی در همه شهرهای استان اردبیل صدور شناسنامه های مکانیزه همراه با تحت وب در حال انجام است و ما از گروه های سنی مختلف دعوت می کنیم در این زمینه اقدامات اساسی و جدی را انجام دهند.

امینی از هموطنان خواست تا در به روز رسانی کد پستی خود در سامانه ثبت احوال دقیق عمل کنند تا با ثبت دقیق مهاجرت ها حتی مهاجرت های داخل استانی بتوان در ارائه خدمات بیشتر شایسته و موفق عمل کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon