۱۱ درصد از دانش‌آموزان کرمانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند


11 درصد از دانش‌آموزان کرمانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پروش کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱.۳ درصد از دانش‌آموزان کرمانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، گفت: در حال حاضر ۱۳هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی استان کرمان وجود دارد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر 510 مدرسه غیردولتی، 740 مرکز پیش‌دبستانی و نیز 410 آموزشگاه علمی و کانون زبان خارجی غیردولتی در استان کرمان وجود دارد.

کرمان یکی از استان‌های برتر در توسعه مدارس غیردولتی است

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در حال حاضر با زیر پوشش قرار دادن 11.3درصد کل دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی، یکی از استان‌های برتر در توسعه این گونه آموزش‌ها به شمار می‌رود، افزود: میانگین کشوری در توسعه مدارس غیردولتی 8.5 است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش کرمان تصریح کرد: در حال حاضر به منظور تحقق سیاست‌های اصل 44 در بخش آموزش به منظور کاهش تصدی‌گری دولت، تغییر سیستم مالکیت و تصدی‌گری به سیاست‌گذاری، نظارت و راهنمایی وزارت آموزش و پرورش تمرکززدایی و توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش به عنوان یکی از اصلی‌ترین هدف‌ها تدوین شده است.

میرزایی تصریح کرد:  به منظور توسعه همه‌جانبه در بخش مشارکت‌های مردمی از جمله توسعه مدارس غیردولتی، توسعه مدارس آموزش از راه دور و توسعه مدارس هیئت امنایی با ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت زمینه حضور متقاضیان تأسیس این گونه مراکز در دستور کار است.

وی  با بیان اینکه بسته‌های حمایتی شامل تسهیل در صدور مجوزهای لازم، اختصاص مدیر و 48 ساعت نیروی انسانی به هر یک از مدارس غیردولتی و امکان استفاده نیروی انسانی این گونه مراکز در  کلاس‌های ضمن خدمت به منظور ارتقای علمی کارکنان این گونه مدارس مهیا می‌شود، خاطرنشان کرد:  در استان کرمان  این بسته‌های حمایتی به کار برده شده است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش کرمان گفت: برای پرکردن صندلی‌های خالی موجود در مدارس غیردولتی از طریق کاهش تراکم دانش‌آموزان مدارس دولتی، مدارس غیردولتی که به سبب کمبود نیروی انسانی در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان امکان دایر بودن آنها به شکل یک شیف نیست، به موسسات واجد شرایط واگذار شده است.

وجود 13هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی کرمان

میرزایی بیان کرد: در حال حاضر 13هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی استان کرمان موجود است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه در سال تحصیلی 94_93 تکمیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی 93-92 60 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان کرمان و 35هزار دانش‌آموز در مراکز پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل بودند که در شرایط تحقق اهداف تعیین شده درصد زیرپوشش تا پایان دولت یازدهم در این استان به 14.5 درصد می‌رسد.

کرمان رتبه نخست توسعه مدارس هیئت امنایی کشور را دارد

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمان رتبه نخست توسعه مدارس هیئت امنایی در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: مدارس هیئت امنایی مدارس دولتی هستند که با مشارکت مردم به شکل تشکیل هیئت امنا اداره می‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon