تحریم های جدید علیه ایران ظالمانه است

تحریم های جدید علیه ایران ظالمانه است

خبرگزاری تسنیم: یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت، دور جدید تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران اقدامی «ظالمانه» است و نشان می دهد که موقعیت و قدرت آمریکا کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی، یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت، دور جدید تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران در شرایطی که مذاکرات بر سر برنامه هسته ای تهران بین این کشور و 6 قدرت جهانی ادامه دارد، اقدامی «ظالمانه» است.
سارا فلاندرز، عضو هیئت رئیسه موسسه اینترنشنال اکشن سنتر گفت: «در شرایطی که مذاکرات در جریان است و توافقی انجام گرفته است مبنی بر اینکه مذاکرات تمدید شود و تا پایان ماه نوامبر هیچ تحریم جدیدی وضع نگردد، این مطمئنا ...یک توهین به ایران است. چنین اقدامی کاملا ظالمانه است.»
وی تاکید کرد که تاثیر این تحریم ها بر اقتصاد ایران قابل توجه نخواهد بود، زیرا این کشور مبادلات تجاری خود با سایر کشورها را در طی سال های گذشته گسترش داده است.
وی افزود: «بنابراین این برای ایران به هیچ وجه آخر دنیا نیست، اما نشان دهنده گستاخی طرف آمریکایی است و این تداوم استفاده از تحریم ها علیه کشورها، یکی پس از دیگری... نشان می دهد که موقعیت و قدرت آمریکا حقیقتا تنزل یافته است.»
فلاندرز خاطرنشان کرد، تهران همه تلاش خود را برای یافتن راه حل و حل و فصل بن بست هسته ای فعلی انجام داده است.
در روز 29 آگوست، واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه بیش از 25 شخص و شرکت شامل شرکت های کشتیرانی، نفتی، هواپیمایی و 6  بانک به اتهام ارتباط با برنامه هسته ای ایران، وضع کرد.
این تحریم ها در حالی اعمال شده است که جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در حال مذاکره برای رسیدن به توافق نهایی هسته ای هستند.
دو طرف در نوامبر 2013، در شهر ژنو یک توافق موقت تاریخی به امضا رساندند. این توافق از 20 ژانویه اجرایی شده و 6 ماه بعد منقضی گردید. در ماه جولای ایران و 6 قدرت جهانی توافق کردند تا مذاکرات خود را تا 24 ماه نوامبر ادامه دهند تا بتوانند به توافق نهایی دست یابند.
دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در ماه سپتامبر در نیویورک برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ 175

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه