مشکلی برای ذخیره‌سازی خرمای بم در سردخانه‌ها وجود ندارد


مشکلی برای ذخیره‌سازی خرمای بم در سردخانه‌ها وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بم با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای ذخیره‌سازی خرمای این منطقه در سردخانه‌ها وجود ندارد، گفت: در حال حاضر دست دلالان از بازار خرمای بم کوتاه شده است و این مسئله هیچ تاثیری در فروش خرمای این شهرستان ندارد.

محمود ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بم اظهارکرد: خوشبختانه با توجه به اینکه باغداران خرما در بم محصول خود را بعد از برداشت به سردخانه می‌فرستند، مشکل دلالی را در این شهرستان نداریم.

وی با بیان اینکه خرمای بم در بحث کیفیت قابل مقایسه با دیگر ارقام خرمای استان نیست،گفت: خرمای مضافتی بم به سبب کیفیت عالی، بعد از گذشت یک سال نیز کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کند.

فرماندار بم افزود: خرمای مناطق جنوبی بعد از گذشت مدتی دچار مشکل می‌شود و کیفیت روز برداشت را ندارد.

ذوالفقاری با اشاره به وجود بیش از 200 سردخانه در شهرستان بم، گفت: در جلساتی که با شهرستان‌های خرماخیز شرقی استان برگزار شد، برای جلوگیری از حضور دلالان در فصل برداشت خرما تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: امسال طبق روند هر سال با انبارداری به موقع و وجود فضای خالی در سردخانه‌ها مشکلی برای ذخیره خرمای بم نخواهیم داشت.

فرماندار بم تصریح کرد: تنها خواسته ما از مردم بم و شهرستان‌های شرقی، رعایت درجه‌بندی خرما و استفاده از بسته بندی‌های زیبا است تا در فروش و صادرات خرما دچار دردسر نشویم.

ذوالفقاری با اشاره به آمار بالای صادرات خرما از بم گفت: امسال پیش بینی افزایش برداشت خرما و امید زیادی به افزایش صادرات این محصول داریم.

وی خاطرنشان کرد: جشن خرما طبق روند همه ساله با همکاری ارگ جدید بم در شهریورماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon