سازمانی برای مقوله امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شود


سازمانی برای مقوله امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سازمانی برای مقوله امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شود،گفت: باید متولی امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌نامه‌های اجرای این دو فریضه الهی تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در نشست تخصصی استانی همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در کشور ما امر به معروف و نهی از منکر متولی مشخصی ندارد.

وی بیان کرد: لازم‌ترین و ضروری‌ترین کار این است، سازمانی تعیین شود که کارش سیاست‌گذاری و تبیین راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر باشد و این کار را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را از جنبه علمی، حقوقی و عملی منتقل نکنیم، نتایج مناسبی را به دست نمی‌آوریم.

توکلی با اشاره به اینکه در نحوه اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختلاف وجود دارد، اظهار کرد: به بهانه اینکه کار فرهنگی نیاز است از امر معروف و نهی از منکر فرار می‌کنیم.

وی افزود: گاهی کسانی که می‌خواهند از زیر بار امر به معروف و نهی از منکر فرار کنند، بحث امور فرهنگی را پیش می‌کشند و در هیچ کاری و به ویژه کار فرهنگی بدون وضع قانون نمی‌توانیم، موفق باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: برای رشد ارزش‌های اخلاقی یکسری بایدها و نبایدها را باید برای جامعه تعریف کنیم و جامعه باید خوبی‌ها و بدی‌ها بداند.

توکلی به موضوع هجمه‌های گسترده فرهنگی بر علیه کشور ما اشاره کرد و گفت: اگر رسانه‌ها، روحانیون و ائمه جمعه مطلبی را بگویند و بروند، این حرکت چندان موفق نیست.

وی با تاکید بر لزوم وجود مرکزیت و محوریت برای امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از مدیران آغاز کنیم و اگر مدیر مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد و در محیط کاری امر به معروف و نهی از منکر کند، فضای بازی را پیش روی خودمان می‌بینیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارکرد: خوب کار کردن، آمد و رفت صحیح و به موقع، حفظ حرمت‌ها برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر کاربرد دارد و باید مورد استفاده قرار گیرد.

توکلی خاطرنشان کرد: باید متولی امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌نامه‌های اجرای این دو فریضه الهی در همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر تعیین شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon