برای ادای توضیح درباره پرونده تأمین اجتماعی، فاضل لاریجانی و پالیزدار به دادسرا آمده‌ام

برای ادای توضیح درباره پرونده تأمین اجتماعی، فاضل لاریجانی و پالیزدار به دادسرا آمده‌ام

خبرگزاری تسنیم: سعید مرتضوی پیش از ورود به دادسرا با تأکید بر این‌که امروز برای ارائه توضیحات تکمیلی به دادسرا آمده گفت: این لایحه ۴۷ صفحه است و من همه مطالبی را که باید در بحث تحقیق و تفحص تأمین اجتماعی پاسخ می‌دادم در این لایحه آورده‌ام.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، سعید مرتضوی پیش از ورود به دادسرا با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده‌های خود در دادسرا اظهار داشت: در حال حاضر من 3 پرونده تحقیق و تفحص تأمین اجتماعی، شکایت فاضل لاریجانی و شکایت وکلای عباس پالیزدار را در دادسرا دارم که نسبت به هر سه پرونده لایحه دفاعی خود را تنظیم و به دادسرا تقدیم کرده‌ام.

وی با تأکید بر اینکه امروز برای ارائه توضیحات تکمیلی به دادسرا آمده به لایحه دفاعی خود اشاره کرد و گفت: این لایحه 47 صفحه است و من همه مطالبی را که باید در بحث تحقیق و تفحص تأمین اجتماعی پاسخ می‌دادم در این لایحه آورده‌ام.

مرتضوی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص ادعای گذشته وی مبنی بر اینکه نظام باید به او مدال بدهد، خاطرنشان کرد: این مطلب در واقع نگارش ژورنالیستی و تحریف مطبوعاتی بوده و به همین دلیل من خیلی مایل نیستم با برخی از رسانه‌ها مصاحبه کنم چرا که حرف‌هایی را که گفته می‌شود تحریف کرده و آن‌گونه منعکس می‌کنند که خودشان دوست دارند.

وی ادامه داد: من معتقدم که ما مدیون نظام هستیم و به‌جرأت می‌گویم که هیچ‌وقت این صحبت را مطرح نکردم، هر زمان صدای ضبط‌شده من را بیاورید آن زمان درست است.

مرتضوی در خصوص پرونده کهریزک و حضور امروز عبدالحسین روح‌الامینی در دادسرا گفت: پرونده کهریزک رسیدگی شده و دادگاه کیفری استان نیز رأی را صادر کرده، ما به رأی اعتراض کردیم و الآن بیش از یک سال و نیم است که پرونده در شعبه 9 دیوان عالی در حال فرجام‌خواهی است و نتیجه اعلام نشده است.

مرتضوی در ادامه تصریح کرد: اعتقاد راسخ من این است که در طول خدمتم در سازمان تأمین اجتماعی حتی یک گام خلاف قانون برنداشتم و تمام اقدامات و دستورات را بر اساس قانون انجام دادم.

وی افزود: برخی رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی دروغ‌های بزرگی را مطرح کردند، مثلاً گفتند که من 137 شرکت از اموال سازمان تأمین اجتماعی را به بابک زنجانی داده‌ام که بیش از 3هزار میلیارد ارزش داشته، حالا سؤال من اینجاست: الآن که بابک زنجانی را بازداشت کرده‌اند آیا یک ریال از اموال تأمین اجتماعی پیش او بوده است؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم از قوانین تأمین اجتماعی آگاه هستند و می‌دانند که حتی رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند بدون مجوز قانونی حتی یک شرکت تأمین اجتماعی را واگذار کند.

مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: من وکیل ندارم و خودم دفاع می‌کنم و این‌که برخی می‌گویند آدرس من مشخص نیست باید بگویم احضاریه را به همان آدرسی ارسال کردند که من به آن‌ها اعلام کرده بودم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon