برترین‌های هشتمین جشنواره ادبیات داستانی اردبیل معرفی می‌شوند


برترین‌های هشتمین جشنواره ادبیات داستانی اردبیل معرفی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) برترین های هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان اردبیل معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عظیم دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد جشنواره ادبیات داستانی بسیج در اردبیل اظهار کرد: مراسم معرفی برترین های هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان اردبیل همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام هشتم شیعیان جهان در مشگین شهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کار داوری و شناسایی آثار برتر جشنواره با آرای هیئت داوران هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج به اتمام رسیده است، گفت: این جشنواره با موضوعات سبک زندگی ایرانی-اسلامی، دفاع مقدس، مدیریت جهادی، انتظار و مهدویت، نماز، انقلاب اسلامی، زن و هویت اسلامی برگزار شده که بیشترین آثار رسیده مربوط به موضوع نماز است.

دشتی تصریح کرد: از 112 آثار رسیده به جشنواره 11 اثر با رای داوران به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که در شانزدهم شهریور ماه از صاحبان آثار برتر تجلیل می شود و این 11 اثر برای رقابت با برترین های سایر استان ها به دبیرخانه مرکزی هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج ارسال می شود.

رئیس ستاد برگزاری هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان اردبیل افزود: استاد حافظ صادق پور و پرویز صابری از هنرمندان بسیجی استان اردبیل و استاد جمشید عباسی از استان گیلان به عنوان داور ناظر کشوری، کار داوری جشنواره را به عهده داشتند.

وی بیان کرد: موضوع نماز از موضوعات ابلاغی دبیرخانه مرکزی هشتمین جشنواره ادبیات داستانی نبود که ما به صورت ابتکاری و با هماهنگی ستا اقامه نماز استان این موضوع را به موضوعات ابلاغی دبیرخانه مرکزی جشنواره اضافه کردیم که خوشبختانه با استقبال خوب نویسندگان استان مواجه شده که ستاد اقامه نماز استان به صورت ویژه از شرکت کنندگان این بخش تجلیل می کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل داستان را محمل مناسبی برای ذخیره کردن بار فرهنگی، فکری و معنوی و انتقال آن به نسل های آینده به ویژه نسل جوان و نوجوان که رغبت و اشتیاق بیشتری به ادبیات داستانی دارند توصیف کرد و گفت: با بهره گیری کامل و دقیق از جنبه های معنوی وخلاقانه، نه سطحی و مستقیم گویی سازمان بسیج هنرمندان اقدام به برگزاری جشنواره ادبیات داستانی کرده است.

دشتی از برگزاری نخستین کارگاه نویسندگی با شرکت 80 نفر از نویسندگان سراسر استان خبر داد و افزود: این کارگاه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه استان اردبیل و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج استان امروز در مجتمع شهید پیرزاده اردبیل برگزار می شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon