۱۵ تعاونی دانش بنیان در خراسان رضوی تاسیس می‌شود

15 تعاونی دانش بنیان در خراسان رضوی تاسیس می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعاون خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که ۱۵ تعاونی دانش بنیان در خراسان رضوی در حال تاسیس است، گفت: تا کنون ۱۰ تعاونی دانش بنیان راه اندازی شده است و ۵ تعاونی دیگر نیز در مرحله تاسیس هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود احمدی صبح امروز در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه‌های هفته تعاون اظهار کرد: در حال حاضر 197 هزار تعاونی در سطح کشور فعال است که از این تعداد 12 هزار و 414 تعاونی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

احمدی به تعداد تعاونی‌های فعال و غیر فعال در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: از تعداد تعاونی‌های مذکور در این استان 8 هزار و 400 تعاونی فعال و 3 هزار و 934 تعاونی غیر فعال است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت خراسان رضوی از حیث تعداد تعاونی فعال از میانگین سطح کشوری بالاتر است.

اجمدی با اشاره به این مطلب که 75 درصد تعاونی‌های سراسر کشور در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال 197 تعاونی در استان تاسیس شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته تعاون 232 طرح تعاونی و با حضور مسئولان عالی رتبه استانی به بهره برداری می رسد.

احمدی با اشاره به اینکه خراسان رضوی از نظر تعداد تعاونی‌ها در رتبه نخست کشور قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین تعاونی‌ها در مشهد با  4 هزار و 213 مورد، سبزوار 886 مورد و757 نیشابور مورد فعال هستند.

وی با اشاره به این مطلب که 15 تعاونی دانش بنیان در خراسان رضوی در حال تاسیس است، بیان کرد: تا کنون 10 تعاونی دانش بنیان راه اندازی شده است و 5 تعاونی دیگر نیز در مرحله تاسیس هستند.

احمدی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مناسب افزایش بهره وری تعاونی‌ها، ارتقای سطح آموزش جامعه هدف است، گفت: از سال گذشته تاکنون 20 هزار و 141 نفر ساعت دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف را پشت سر گذاشته اند،

وی با اشاره به این مطلب که این آموزش‌ها برای مدیران و هیئت موسسان تعاونی‌های جدید التاسیس اجباری است، افزود: این دوره‌های آموزشی به جهت بهره وری و استانداردسازی فعالیت‌های تعاونی‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی خراسان رضوی به فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این تعاونی‌ها در شهرستان‌های واقع در 30 کیلومتری مرزهای استان راه اندازی شده است که در پنج ماهه نخست امسال از این تعاونی‌ها 31 میلیون و 176 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

احمدی بازایابی و تجارت را از فعالیت‌های تعاونی‌های مرزنشینان معرفی کرد و بیان کرد: عمده محصولات صادراتی از تعاونی های مرز نشینان محصولاتی تولیدی مرزنشینان شامل محصولات کشاورزی، باغی، گوشت سفید است.

وی با بیان اینکه براساس سند چشم انداز کشور 25 درصد بخش اقتصاد کشور از تعاونی‌ها تامین می‌شود اما در حال حاضر تنها پنج درصد این بخش به تعاونی‌ها اختصاص یافته است، افزود: متاسفانه بانک‌ها در ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها همکاری مناسبی ندارند.

احمدی با تاکید بر اینکه تعداد شعب بانک توسعه تعاون در خراسان رضوی کم است، افزود: برای افزایش تعداد شعب بانک توسعه تعاون در استان نیازمند اعطای مجوز از سوی بانک مرکزی هستیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon