کشاورزی مهم‌ترین ظرفیت شهرستان دیواندره برای ایجاد اشتغال است


کشاورزی مهم‌ترین ظرفیت شهرستان دیواندره برای ایجاد اشتغال است

خبرگزاری تسنیم: معاون فرماندار دیواندره گفت: یکی از محورهای پیشرفت اقتصادی هر جامعه‌ای کشاورزی است و مهمترین و بزرگترین ظرفیت شهرستان دیواندره برای توسعه و ایجاد اشتغال بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن امینی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان دیواندره اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای روستاهای شهرستان در بخش کشاورزی برنامه های مناسبی به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه بخش کشاورزی در روستاها در دست اجرا است.

وی از به کارگیری نیروهای بومی و منطقه‌ای در سطح روستاها خبر داد و گفت: باید استعدادها و نیروهای جویا و مشتاق در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل خرد خانگی شناسایی و حمایت شوند.

معاون فرماندار دیواندره احیای اراضی کشاورزی و ایجاد ظرفیت‌های جدید از جمله زنبورداری، آبزی پروری، توسعه باغات و مکانیزه کردن زمین های کشاورزی را زمینه ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی شهرستان دیواندره عنوان کرد.

وی گفت: سیاست دولت بالا بردن سطح اقتصاد خانواده‌ها است و در این راستا مدیران دستگاه های اجرایی و نهادهای شهرستان هر کدام باید در حوزه های مرتبط فعالیت خود را دو چندان کنند.

امینی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی انجام شده و راهکارها و تدابیر اندیشیده شده مردم در آینده نزدیک شاهد توسعه در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای شهرستان دیواندره باشند.

وی اشتغال در بخش کشاورزی را یکی از موضوعات قابل توجه دانست و اظهار کرد: به جای هزینه های بالا برای اشتغالزایی در بخش صنعت و پیامدهای آن می توان در بخش کشاورزی با حداقل هزینه و امکانات موجود اشتغالزایی کرد.

معاون فرماندار دیواندره افزود: هر یک از ادارات باید مخاطبان خود را در روستاها شناسایی، راهنمایی و نسبت به راه‌اندازی مشاغل خرد کشاورزی تشویق کنند به طوری که همه شغل های بخش کشاورزی مانند گذشته فعال شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورت ایجاد شغل های پایدار در روستاها و بالا بردن سطح اقتصاد خانواده ها وابستگی مردم به نهادهای حمایتی نیز کمتر خواهد شد.

امینی تاکید کرد: کلیه ادارات و بانک‌های شهرستان باید در طرح توسعه بخش کشاورزی همکاری کنند و متقاضیان این بخش را مورد حمایت قرار دهند.

وی خواستار توجه و تحقیق درباره تولید محصولات کشاورزی با مصرف آب کمتر در شهرستان شد.

معاون فرماندار دیواندره از ادارات خواست گزارش اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه را به تفکیک روستا به این فرمانداری اعلام کنند تا در جلسه بعدی کارگروه فعالیت کارشناسان و درصد تحقق مصوبات و عملی شدن اقدامات مورد بررسی قرار گیرد.

وی از طرح آمارگیری بخش کشاورزی خبر داد و گفت: طرح آمارگیری کشاورزی به منظور شناسایی استعدادها و ظرفیت های بخش کشاورزی در روستاهای شهرستان اجرا می شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon