تقاضا برای سیم‌کارت رایتل کاهش می‌یابد

تقاضا برای سیم‌کارت رایتل کاهش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت گفت: ارائه خدمات نسل سوم از سوی همراه اول و ایرانسل بدون تعویض سیم‌کارت مشترکان، می‌تواند موجب کاهش تقاضا برای رایتل شود.

افشار فروتن لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر خدمات نسل سوم بر بازار عرضه و تقاضای سیم‌کارت اظهار کرد: با ورود تکنولوژی‌های جدید در شبکه‌های ارتباطی، فضا برای فعالان سابق رقابتی‌تر می‌شود و قطعا با این رقابت شاهد ارتقای کیفیت خدمات خواهیم بود.

وی عنوان کرد: به عقیده من آنچه که برای کاربران و مردم در زمینه خدمات نسل سوم مهم و جذاب به نظر می‌رسد، خدمات تصویری است که در حال حاضر به دلیل نبود پیوست فرهنگی جلوی عرضه آن را گرفته‌اند.

او خاطر نشان کرد: ارائه خدمات تصویری تنها دلیل راه‌گزینی رایتل در بازار ارتباطی بود اما اکنون که همراه اول و ایرانسل نیز بدون تغییر سیم‌کارت مشترکان خود وارد خدمات‌دهی این نسل شده‌اند، قطعا موجب تأثیر در بازار تقاضای رایتل می‌شوند.

فروتن گفت: زمانیکه نسل سوم در تمامی اپراتورها وجود دارد، مشترکان نیاز به خرید سیم‌کارت اپراتوری که تا قبل نسل سومی بوده ندارند و از این جهت تقاضای بازار آن اپراتور کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت ابراز کرد: البته رایتل هم می‌تواند با ارائه سرویس‌ها و خدمات بیشتر و جذاب‌تر، بازار خود را حفظ کند. در واقع تمامی اپراتورها با توجه به اینکه اینترنت پرسرعت یکی از مقوله‌های نسل سوم است ناگزیر به ارائه خدماتی هستند که رقابت‌پذیر باشد.

وی درباره میزان تقاضای فعلی سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل نیز گفت: تغییری را در بازار این دو اپراتور شاهد نبودیم زیرا بحث نسل سوم جدید است و باید صبر کرد تا پوشش این اپراتورها در کشور سراسری شود ولی میزان تقاضا برای اپراتور سوم (رایتل) با توجه به فعالیت‌های رسانه‌ای همراه اول و ایرانسل قطعا تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک