برگزاری همایش‌های فرهنگ رضوی در جنوب کرمان تداوم یابد


برگزاری همایش‌های فرهنگ رضوی در جنوب کرمان تداوم یابد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه جیرفت با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های فرهنگ رضوی در جنوب کرمان تداوم یابد،گفت: دولت و ملت باید برای شناخت فرهنگ سیره رضوی گام‌های بزرگ و موثری بردارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش سراسری علمی پژوهشی ولایت در فرهنگ رضوی جنوب کرمان با تشکر از افرادی که در راستای شناخت امام رضا (ع) قلم زده‌اند، اظهار کرد: باید در جهت شناخت ولایت و فرهنگ سیره رضوی گام‌های بزگ و موثری برداشته شود.

 امام جمعه جیرفت با اشاره به آیه ولایت در قرآن، افزود: عده‌ای از کشورهای اسلامی در دنیا اعتقاد دارند اولی الامر کسانی هستند که قدرت را در دست دارند، اما از نظر دین اسلام و قرآن اولی الامر کسی است که از طرف خداوند منصوب شده باشد و هر شخصی نمی‌تواند در این جایگاه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کرمی‌پور بیان کرد: در مرحله بعد ولی امر باید عادل باشد و متاسفانه عده‌ای از افراد و رهبران مذهبی در کشورهای اسلامی از این موضوع به نفع خود استفاده و تفسیرهایی ارائه کرده‌اند.

امام جمعه جیرفت به سوء استفاده از مذهب علیه مذهب در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: باید جلوی این سوء استفاده‌ها و انحرافات گرفته شود.

حجت‌الاسلام کرمی‌پور با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام(ره) و شجاعت و مردانگی جوانان این مرز و بوم به عنوان سدی در مقابل انحرافات ایستاد، تصریح کرد: دشمن هرچه بیشتر ضربه بزند این دیوار محکم‌تر و استوارتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در دوران ولیعهدی رنج و سختی زیادی را تحمل کرد و محوری شد تا مذهب شیعه حفظ شده و توسعه یابد.

مراسم اختتامیه این همایش امروز بعد از ظهر در محل سالن شهید مداحی‌پور اداره کل ارشاد جنوب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon