بیشتر نمادهای دفاع مقدس در کردستان به فراموشی سپرده شده است


بیشتر نمادهای دفاع مقدس در کردستان به فراموشی سپرده شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: بسیاری از نمادهای دفاع مقدس در کردستان به فراموشی سپرده شده است و کار چندانی در زمینه احیاء آنها انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری ظهر امروز در نشست سراسری مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری با اشاره به مشکلات حوزه ادبیات پایداری در استان کردستان اظهار کرد: حوزه ادبیات پایداری در کردستان با یک خلأ مواجه بوده و رفع مشکلات این حوزه نیازمند توجه ویژه است.

وی گفت: استان کردستان بسترها و ظرفیت های فراوانی در زمینه دفاع مقدس و ادبیات پایداری دارد که باید با یک نگاه ویژه شناسایی شده و به جامعه ارائه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: بسیاری از نمادهای دفاع مقدس در کردستان به فراموشی سپرده شده است و کار چندانی در زمینه احیاء آنها انجام نشده است.

وی گفت: در استان‌های جنوبی کارهای نسبتا خوبی در حوزه دفاع مقدس، ادبیات پایداری، خاطره‌نویسی و یادمان‌ها انجام شده اما در مناطق غربی کشور کم کاری شده و به جرات می توان گفت که تاکنون کار شاخصی در این زمینه انجام نشده است.

حجت الاسلام صفی‌یاری بر ضرورت فضا سازی دفاع مقدس در استان تاکید کرد و افزود: کردستان یک استان فرهنگی است که وجب به وجب خاک آن صحن دفاع مقدس و یادمان های آن است.

وی خاطرنشان کرد: کردستان در دوران دفاع مقدس در دو جبهه داخلی و خارجی درگیر بود که این مسئله سبب شد فضای ویژه ای در این استان ایجاد شود و باید به آن توجه کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان خواستار در اولویت قرار گرفتن حوزه ادبیات پایداری در کردستان شد و گفت: فراخوان خاطره نویسی می تواند شروع خوبی برای ایجاد جایگاه مطلوب ادبیات پایداری در این استان باشد.

در این نشست از حسین زنجانی مسئول سابق دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری کشور قدردانی شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon