تهیه‌کننده «مختارنامه»: دنبال پیدا کردن سرمایه‌گذار برای کار جدید هستم

تهیه‌کننده «مختارنامه»: دنبال پیدا کردن سرمایه‌گذار برای کار جدید هستم

خبرگزاری تسنیم: تهیه‌کننده «مختارنامه» گفت: متأسفانه در زمینه معرفی آثار فاخر و ارزشی‌مان چندان قوی عمل نکردیم، درحالی که مردم این موضوع را ثابت کرده‌اند که هر‌گاه برنامه خوب و فاخری تولید می‌شود و نگاه دغدغه‌مند و ارزشی را دارد از آن استقبال می‌شود.

محمود فلاح تهیه کننده سریال «مختارنامه» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: این روز‌ها در پی پیدا کردن سرمایه گذار برای ساخت اثر جدیدم هستم. متأسفانه طی سال‌های اخیر فضای سرمایه گذاری در کار‌ها بسیار نامناسب شده است و بسیاری از پروژه‌ها به‌دلیل مشکلات مالی سخت شده است و به همین دلیل کارهایی تاریخی و فاخر که احتیاج به هزینه بیشتری برای ساخت دارند پشت خط تولید می‌مانند.

وی ادامه داد: ما باید بستر را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که هنرمندان دغدغه ساخت آثاری از این دست را نداشته باشند و با خیالی راحت در این فضا فعالیت کنند نه اینکه یک فیلم‌نامه قوی را با یک سوژه ارزشی در دست داشته باشند و مدام به‌دنبال سرمایه گذار باشند.

تهیه کننده سریال «مختارنامه» اظهار داشت: در زمان ساخت سریال «مختارنامه» با وجود همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که پیش رو داشتیم اما از داوود میرباقری کارگردان این اثر خواستم تا تمام تلاشش را به کار ببندد تا یک اثر درجه یک را به‌لحاظ کیفی بسازد به‌گونه‌ای که بعد از ساخت این اثر بتوان گفت که سطح سریال‌سازی در ایران افزایش یافته است فارغ از این موضوع که آیا ما به این هدف رسیده‌ایم یا نه، اما تمام تلاشمان را به کار بستیم و کیفیت را در اولویت هدف‌های‌مان قرار دادیم.

وی اضافه کرد: بعد از سریال «مختارنامه» هنوز کاری را کلید نزده‌ایم اما اگر مشکلی به وجود نیاید ان‌شاءالله هفته اول مهرماه کارهایی را انجام می‌دهیم که به‌وقتش اطلاعات لازم را در مورد ساخت آن اثر در اختیارتان قرار می‌دهیم. متأسفانه مقوله تهیه کنندگی در ایران به‌ویژه اگر پای سریال‌های فاخر در میان باشد بسیار سخت و طاقت‌فرسا است چرا که شما باید زمان زیادی را صرف پیدا کردن سرمایه گذار کنید.

فلاح در مورد ساخت برنامه‌هایی نظیر «به‌رنگ آفتاب» که نگاه ارزشی و دغدغه‌مندی را پیرامون آثار ارزشی دارند گفت: من چندان اهل تماشای تلویزیون نیستم اما با این اوصاف مخاطب برنامه «به‌رنگ آفتاب» بودم چون این برنامه بهانه‌ای شد تا سریال‌های نظیر مختارنامه بتوانند از زاویه جدیدی با مخاطب آشنا شوند. به‌نظرم پخش این برنامه‌ها را نباید صرفاً ویژه ایام ماه رمضان تدارک دید بلکه در طول سال باید برنامه‌هایی با این حس و حال روی آنتن فرستاد.

وی افزود: متأسفانه ما در زمینه معرفی آثار فاخر و ارزشی‌مان چندان قوی عمل نکردیم، در حالی که مردم ما در طول سال‌ها این موضوع را ثابت کرده‌اند که هر‌گاه برنامه خوب و فاخری تولید می‌شود و نگاه دغدغه‌مند و ارزشی را دارد از آن استقبال می‌کنند برنامه‌هایی نظیر «به‌رنگ آفتاب» می‌توانند تأثیر زیادی را در ذائقه سازی مخاطب داشته باشند و آن‌ها را از منظری دیگر با فیلم و سریال‌های فاخر و مذهبی آشنا کنند.

فلاح در پایان گفت: اگر ما طالب سریال‌های نظیر «مختارنامه» هستیم باید بستر را هم برای تولید آن‌ها فراهم کنیم. چرا که ساخت این آثار در وهله اول احتیاج به حمایت دارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل