بیش از ۲۰ گروه نمایشی در همدان پروانه فعالیت ندارند


بیش از 20 گروه نمایشی در همدان پروانه فعالیت ندارند

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان با اشاره به اینکه ۱۵ گروه نمایشی همدان در طرح استقرار گروه‌ها عضو هستند، گفت: بیش از ۲۰ گروه نمایشی در همدان پروانه فعالیت ندارند.

کیانوش بهروزپور در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در همدان با اشاره به طرح استقرار گروه‌های نمایشی در همدان اظهار کرد: حدود 15 گروه نمایشی در استان همدان دارای پروانه نمایش از دفتر استقرار گروه ها هستند که از این تعداد 10 گروه در شهر همدان و پنج گروه متعلق به شهرستان ها است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 گروه نمایشی در همدان پروانه فعالیت ندارند، بیان کرد: این تعداد شامل گروه‌هایی بودند که تمایلی برای استقرار نداشتند و یا در مدت اعلام شده برای ثبت نام در طرح استقرار جا مانده اند، ضمن اینکه تعدادی از گروه ها نیز به دلیل کسب رتبه الف در زیرمجموعه گروه دیگر قرار گرفته اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان با بیان اینکه سه درجه گروهی در طرح استقرار وجود دارد، افزود: در گروه های با درجه "الف" حداقل 30 نفر عضو غیر مرکزی و 9 نفر عضو مرکزی، در گروه "ب" نیز 20 نفر به صورت به صورت غیر مرکزی و 7 نفر مرکزی و درجه " ج" نیز با 5 نفر عضو مرکزی و 10 نفر اعضای غیر مرکزی درجه بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته تا کنون وعده ها در مورد حمایت مالی از گروه‌های نمایشی تحقق نیافته است، تصریح کرد: در استان همدان دو گروه الف، سه گروه با درجه بندی ب و مابقی درجه ج وجود دارد.

بهروز پور با اشاره به فعالیت گروه های نمایشی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: حدود 10 نمایش از همدان ملایر و نهاوند متقاضی حضور در جشنواره بودند که نتایج داوری تا پایان شهریور مشخص می‌شود.

وی گفت: دوره آموزش بازیگری در همدان در سه کلاس با ظرفیت بیش از 70 نفر هنرجو در قالب دو دوره مقدماتی و کارگاهی در مجتمع شهید آوینی تا پایان شهریور ماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon