هیأت فلسطینی برای بررسی تحولات غزه وارد قاهره شد

هیأت فلسطینی برای بررسی تحولات غزه وارد قاهره شد

خبرگزاری تسنیم: هیأت فلسطینی به ریاست «مصطفی البرغوثی» دبیر کل طرح ابتکار ملی فلسطین به منظور بررسی تحولات نوار غزه وارد قاهره شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، هیأت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست مصطفی البرغوثی امروز دوشنبه برای دیدار و گفت و گو با مسئولان و شخصیت های مصری وارد قاهره شد.

برخی منابع آگاه فلسطینی در این باره گفتند که این هیأت تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی در سایه طرح آتش بس غزه و نیز آمادگی برای آغاز مذاکرات غیر مستقیم فلسطینی- اسرائیلی جهت دستیابی به راه حلی در خصوص نقاط اختلاف را بررسی خواهد کرد.

بررسی آمادگی های لازم برای برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از نوار غزه و کمک به بازسازی ویرانه های بر جای مانده از جنگ غزه و رفع آثار تجاوزات رژیم صهیونیستی، از دیگر موضوعات گفت و گوی هیأت فلسطینی در دیدار با مقامات مصری است.

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز اخیر خود به نوار غزه که 51 روز به طول کشید، بیش از 20 هزار واحد مسکونی را تخریب کرده و علاوه بر آن بیش از 30 هزار منزل نیز در این جنگ آسیب دیدند و به همین دلیل ده ها هزار خانواده فلسطینی بی خانمان شده و منتظر بازسازی خانه های خود هستند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از واردات هر گونه مصالح ساختمانی به نوار غزه ممانعت کرده و مدعی است که گروه های مقاومت فلسطین از این مصالح برای ساخت تونل های نظامی استفاده می کنند.

در توافقنامه قاهره که سه شنبه گذشته به امضا رسید، بازسازی نوار غزه به واسطه دولت توافق ملی مورد تاکید قرار گرفته است و این در حالی است که دستگاه اطلاعات مصر نیز بر ادامه تلاش های مصر به منظور تکمیل این توافقنامه تاکید کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان