مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در اردبیل تشدید می‌شود


مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در اردبیل تشدید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مبارزه بی‌امان با خرده فروشان مواد مخدر را در استان اردبیل همانند مبارزه با عمده فروشان مواد مخدر ادامه داده و تشدید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست مشترک کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیته راهبردی قضائی و انتظامی دادگستری استان در اردبیل اظهار کرد: آثار سوء مصرف مواد مخدر و مشکلات و گرفتاری هایی که در اثر مصرف و اعتیاد افراد به مواد مخدر در خانواده ها و جامعه پیش می آید، بسیار زیان بار بوده و تبعات فردی، خانوادگی و اجتماعی فرائانی را در پی دارد.

وی گفت: خانواده به عنوان هسته اصلی جامعه، نخستین کانونی است که در معرض تهدید قرار می گیرد و به تبع آن جامعه دچار مشکلات فراوانی می شود.

عتباتی ازتمام دستگاه ها ونهادها خواست تا با هماهنگی بیشتر نسبت به پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه اقدام کنند چرا که در صورت سهل انگاری همه افراد جامعه در معرض تهدید قرار می گیرند .

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تاکید بر لزوم ایجاد مرکز نگهداری از معتادان دراستان بیان کرد: برخی از کارشکنی ها و سهل انگاری ها از سوی برخی مسئولان در استان سبب شده است که تاکنون این مرکز در استان ایجاد نشود و عواقب و آثار بد آن را مردیم استان متحمل می شوند.

وی با بیان اینکه با کسانی که بر هر دلیلی بخواهند جلوی اجرای قوانین را بگیرند و یا در اجرای آن تعللی ایجاد نمایند برخورد قضایی لازم انجام می شود، تصریح کرد: مبارزه بی امان با خرده فروشان مواد مخدر را همانند مبارزه با عمده فروشان مواد مخدر ادامه می دهیم و در این مسیر همه دستگاه بایستی کمک کار باشند.

عتباتی از ارگان ها و نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما خواست تا با آگاهی دهی بیشتر به مردم در مورد معضلات و گرفتاری های اعتیاد به مواد مخدر، گام های مهمی در راستای پیشگیری از اعتیاد بردارند.

بحث و بررسی در مورد آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان از زندان و نیز نظارت بیشتر و مستمر بر عطاری ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و تعیین تکلیف قلیان سراهایی که به صورت غیر مجاز در سطح استان فعالیت می کنند از دیگر تأکیدات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بود، که در نهایت با تصویب اعضای حاضر گشت های تلفیقی متشکل از دستگاه های متولی برای نظارت دقیق بر صنف های فوق به زودی راه اندازی می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon