استان مرکزی رتبه سوم مسابقات زورخانه‌ای جام ادیب را کسب کرد


استان مرکزی رتبه سوم مسابقات زورخانه‌ای جام ادیب را کسب کرد

خبرگزاری تسنیم: دبیرهیئت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان مرکزی گفت: در پنجمین دوره مسابقات تیمی زورخانه‌ای جام ادیب (یادواره پهلوان محمدحسین قیاسی) تیم اعزامی استان مرکزی حائز رتبه سوم کشوری در این دوره از مسابقات شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد همتی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به پایان یافتن این دوره از مسابقات اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات تیمی زورخانه‌ای جام ادیب (یادواره پهلوان محمد حسین قیاسی) در تاریخ‌های  6 و7 شهریور ماه امسال با حضور 6 تیم از استانهای تهران، سمنان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه ونهاوند در مجموعه ورزشی شهید عبادالله خدارحمی برگزار شد.

وی افزود: پنجمین دوره از مسابقات زورخانه‌ای تیمی یادواره پهلوان محمد حسین قیاسی با شرکت ورزشکارانی از 6 استان کشور با برتری تیم نهاوند به پایان رسید.

دبیرهیئت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان مرکزی با اشاره به برگزاری این نوع از مسابقات گفت: این مسابقات همه ساله با عنوان گرامیداشت پهلوان محمد حسین قیاسی، از ورزشکاران نام آور شهرستان نهاوند در ورزش زورخانه‌ای با حضور ورزشکارانی از استان‌های مختلف کشور برگزار می شود.

همتی تصریح کرد: در مسابقات امسال 6 تیم از تهران، سمنان، لرستان، کرمانشاه، مرکزی و نهاوند در دو رده سنی بزرگسالان 50 تا 60 سال و جوانان16 تا 20 ساله حضور داشتند، که در این مسابقات، تیم‌های پیشکسوت شرکت کننده به رقابت با یکدیگر پرداختند که در نهایت تیم استان مرکزی با 149 امتیاز مقام سوم را بدست آورد.

وی افزود: رقابت تیم‌های جوانان در شهرستان نهاوند همدان، عصر جمعه برگزار شد که تیم جوانان استان مرکزی با 183 امتیاز مقام دوم را به دست آورد.

دبیر هیئت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان مرکزی با اشاره به عناوین کسب شده توسط دیگر تیم‌ها گفت: در رده سنی پیشکسوتان تیم نهاوند با 216 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم کرمانشاه با 150 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

همتی تصریح کرد: در رده سنی جوانان نیز تیم نهاوند با 230 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت، استان مرکزی با 183 امتیاز دوم شد و تیم تهران با 182 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

وی افزود: محمدتقی مسچی، سید اعلا سجادی، اصغر ایرانمنش، حسین امیدی، محمدتقی صالحی، محمدعلی محمدی، عباس احمدی و محمود بورانی اعضای تیم پیشکوستان و مهدی نجفی، عباس عراقی، علیرضا جعفری، محمد غلامی، سعید آسنجرانی، امیر حسین رضایی، ابوالفضل حسنی و سجاد غدیری اعضای تیم جوانان استان در این دوره از رقابت‌ها بودند.

دبیر هیئت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان مرکزی با اشاره به تاریخچه ورزش باستانی در کشور گفت: اگر چه شاید امروز ورزش باستانی دارای رونق کم‌تری باشد اما هنوز هم برای کسانی که در گودهای زورخانه پیر شده‌اند خاطره‌انگیز است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon