وزیر صهیونیست: خلع سلاح غزه تنها راه آتش بس طولانی مدت است

وزیر صهیونیست: خلع سلاح غزه تنها راه آتش بس طولانی مدت است

خبرگزاری تسنیم: وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بار دیگر بر خلع سلاح مقاومت فلسطین در غزه به عنوان تنها راه دستیابی به آتش بس طولانی مدت در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «یائیر لابید» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ضمن تاکید بر خلع سلاح مقاومت در غزه، خواستار حمایت اسرائیل از تشکیلات خودگردان و تلاش برای برگزاری کنفرانس بین المللی درباره غزه شد.

لابید مدعی شد: دستاوردهای نظامی زیادی در غزه محقق کردیم و هم اکنون برای انتقال به سطح دیپلماسی تلاش می کنیم.

وی افزود: برقراری آتش بس تنها آغازی برای مرحله آتی است زیرا خلع سلاح نوار غزه تنها معیاری است که به موجب آن آتش بس طولانی مدت محقق خواهد شد.

این وزیر صهیونیست همچنین اظهار داشت: هرگز اجازه نخواهیم داد که برقراری آتش بس تنها آغاز شمارش معکوس برای دور بعدی تبادل آتش باشد، حماس می داند که چه بهایی پرداخت کرده و همچنین می داند که اگر بار دیگر شلیک موشک ها را آغاز کند، چه بهایی پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین برگزاری کنفرانس بین المللی درباره غزه و تمرکز بر روی موضوع بازسازی غزه در کنار خلع سلاح این منطقه را خواستار شد.

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز اخیر خود به نوار غزه که 51 روز به طول کشید، بیش از 20 هزار واحد مسکونی را تخریب کرده و علاوه بر آن بیش از 30 هزار منزل نیز در این جنگ آسیب دیدند و به همین دلیل ده ها هزار خانواده فلسطینی بی خانمان شده و منتظر بازسازی خانه های خود هستند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از واردات هر گونه مصالح ساختمانی به نوار غزه ممانعت کرده و مدعی است که گروه های مقاومت فلسطین از این مصالح برای ساخت تونل های نظامی استفاده می کنند.

در توافقنامه قاهره که سه شنبه گذشته به امضا رسید، بازسازی نوار غزه به واسطه دولت توافق ملی مورد تاکید قرار گرفته است و این در حالی است که دستگاه اطلاعات مصر نیز بر ادامه تلاش های مصر به منظور تکمیل این توافقنامه تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان