۹۰ درصد آب کردستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود


90 درصد آب کردستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد آب کردستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علیرضا تخت شاهی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در بخش آب در چند سال اخیر آن گونه حساسیت خاصی در بین مردم، مسئولان و رسانه‌ها نداشته است و در زمینه آب شرب هیچ کس باور نمی‌کرد که کردستان مشکل داشته باشد.

وی گفت: 9 درصد کل آب استان در زمینه شرب و آشامیدنی مصرف شده و 90 درصد در بخش کشاورزی و یک درصد دیگر در سایر موارد استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان میزان اعتبارات سال گذشته این شرکت را حدود 40 میلیارد تومان مصوب شده عنوان و تصریح کرد: از این میزان اعتبار 53 درصد تخصیص یافته است.

وی گفت: امسال پیش بینی می‌شود اعتبارات ملی و استانی شرکت آب و فاضلاب تا 65 درصد تخصیص پیدا کند.

تخت شاهی جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان را 99.9 درصد ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 25 شهر استان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.

وی به پیک مصرف آب در تابستان امسال با توجه به گرمای بی سابقه نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان مصرف آب 5 درصد کاهش می‌یافت اما امسال در ماه رمضان با 6 درصد رشد مصرف مواجه بودیم.

پوشش 70 درصدی منطقه نایسر از خدمات آب و فاضلاب شهری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: منطقه نایسر سنندج با داشتن 55 هزار نفر جمعیت هیچ گونه زیرساختی در تاسیسات آب و فاضلاب نداشته اما امروز بیش از 70 درصد آب این منطقه تامین شده است.

وی از راه‌اندازی 4 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای قروه، سنندج، مریوان و سقز خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال تصفیه خانه فاضلاب سنندج و سقز به بهره‌برداری می‌رسد و ساخت تصفیه خانه شهر بانه نیز در دست اقدام است.

تخت شاهی گفت تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره در مرحله فراخوان پیمانکار است و برای نخستین بار در استان کردستان پروژه بی او تی با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می‌شود.

آب شرب سنندج سالم و بهداشتی است

وی در مورد شایعه آلودگی آب شرب شهر سنندج اظهار کرد به هیچ عنوان نیاز به مصرف آب معدنی نیست و هیچ مشکلی از نظر سلامت آب شرب در سنندج نداریم.

تخت شاهی گفت: در حال حاضر آب شرب سنندج با کیفیت بالا در دسترس شهروندان است و به دلیل تخلیه مخزن آب به شایعات آلودگی آب دامن زده شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon