شکار پهپاد اسرائیلی نشان از سطح بالای دانش و تکنیک نیروهای مسلح است


شکار پهپاد اسرائیلی نشان از سطح بالای دانش و تکنیک نیروهای مسلح است

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شکار پهپاد اسرائیلی نشان از سطح بالای دانش، تکنیک و بینش سیاسی نیروهای مسلح ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی، ظهر امروز در مراسم بازدید از برنامه‌‌های فرهنگی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در اردوگاه آیت‌الله ربانی شیراز اظهار کرد: این اردوها با عنوان رهپویان ولایت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اردوگاه آیت‌الله ربانی شیراز خدمات فرهنگی ارزنده‌ای توسط مسئولان کمیته امداد استان ارائه می‌شود، افزود: این نهاد در طول اردوهای برگزار شده خدمات مشاوره‌ای و خدماتی نیز داشته که قابل تقدیر است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انسان‌ها در دنیا از ظرفیت‌ها و سرمایه‌هایی برخوردارند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌هایی که در اختیار انسان قرار می‌گیرند از نظر ظرفیت متفاوتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه برخی از این سرمایه‌ها زیرساختی و تعیین‌کننده هستند، تصریح کرد: با دست یافتن به این سرمایه‌ها امکان دست یافتن به دیگر سرمایه‌ها برای انسان فراهم می‌شود.

وی تفکر بر این نکته که کدام سرمایه‌های انسان زیرساختی هستند را ضروری دانست و گفت: انسان هوشمند به دنبال سرمایه‌هایی است که به دیگر سرمایه‌ها دست یافته و بتواند آن را حفظ کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر انسان به سرمایه‌های تعیین‌کننده دست نیابد ممکن است دیگر سرمایه‌ها را نیز از دست بدهد، اظهار کرد: علم زیرساخت است و اگر کسی علم نداشته به دیگر سرمایه‌ها نیز دست پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه ریشه تغییر در انسان عقل و علم است، افزود: عقل و علم راه را برای تغییرات هموار کرده و آن سرمایه‌ای که اگر به دست آمد سبب حفظ سرمایه‌های دیگر شده و آن را حفظ می‌کند دانش است.

وی با اشاره به اینکه سختی در زندگی یک نعمت است، خاطرنشان کرد: شرایط کنونی دنیا و کشورهای مسلمان شرایط خوبی نیست و آسیب‌های زیادی را وارد کرده و دشمن در این اراده بود که انقلاب را از پای درآورده و با این ترفند زیرساخت‌ها را از بین ببرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری زمان هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: اگر جنگ نبود کشورمان به یک قدرت دفاعی تبدیل نمی‌شد و قدرت دفاعی که ثمره رشد علمی است از برکات جنگ بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه امروز خون شهداء ملت ما را به یک پیکر واحد در برابر دشمنان تبدیل کرده است، اظهار کرد: اگر دفاع مقدس نبود جمهوری اسلامی یا نبود یا اقتدار نداشت.

نماینده مرد تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکار پهباد اسرائیلی،  بیان کرد: نیروهای مسلح ایران به سطح بالایی از دانش، تکنیک و بینش سیاسی دست یافته اند که می توانند پهپادهای متجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران را یا هدف قرار دهند و یا اینکه آنها را در تور دفاعی خود گرفتار و به زمین نشانند.

وی با اشاره به اینکه سختی‌ها راه رسیدن به کمال است، افزود: علم بدون عمل و عقل هیچ فایده نداشته و علم منهای اخلاق کمکی به فرد و جامعه نمی‌کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با توصیه بر اینکه به آنچه که می‌دانید عمل کنید، گفت: اصلاح فرد برای اصلاح جامعه مفید است و فردی که در راستای اصلاح خود کوشیده می‌تواند منشأ کارهای بزرگی باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon