مصرف انرژی برق در کردستان ۸ درصد رشد یافته است


مصرف انرژی برق در کردستان 8 درصد رشد یافته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال مصرف انرژی در سطح استان ۷ تا ۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدمصطفی نجفیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج با اشاره به وضعیت موجود تاسیسات برق در زمینه تولید، انتقال و توزیع اظهار کرد: در حال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج 950 مگابایت برق تولید می‌کند که میزان مصرف برق استان 450 مگابایت است و مازاد آن به شبکه سراسری وارد می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر نیروگاه برق سنندج در دو نقطه به شبکه سراسری آذربایجان غربی و خطوط 230 کیلوولت کرمانشاه متصل است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به فعالیت نیروگاه دیزلی گریزه سنندج تصریح کرد: این نیروگاه تنها نیروگاه دیزلی کشور است که قدرت تولید 15 مگابایت برق را دارد و در شرایط پیک مصرف از این نیروگاه استفاده می‌شود.

وی گفت: شبکه‌های توزیع برق استان شامل خطوط 400 ولت تا 20 هزار ولت است که در استان مشابه با شبکه‌های توزیع برق کشور مسئول خرید انرژی و فروش به متقاضیان و خدمات پس از فروش است.

85 درصد اشتراکات برق کردستان در بخش خانگی است

نجفیان به وجود 550 هزار مشترک برق در سطح استان اشاره کرد و افزود: 85 درصد اشتراکات برق در بخش خانگی، زیر یک درصد در بخش صنعت، یک درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش‌های تجاری و اداری است.

وی به میزان مصرف برق در بخش‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: 50 درصد مصرف انرژی برق در بخش خانگی، 10 درصد در بخش تجاری و صنعت و بقیه در بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به کمبود منابع در شرکت توزیع برق استان کردستان اشاره کرد و گفت: منابع درآمدی این شرکت فقط از طریق فروش انشعاب و انرژی است و در اعتبارات استانی سالانه اعتبار بسیار کمی تخصیص می یابد.

وی اعتبارات استانی مصوب شرکت توزیع برق استان در سال گذشته را 2 میلیارد و 600 میلیون تومان ذکر کرد و خاطر نشان کرد: فقط 30 درصد این اعتبار مصوب شده تخصیص یافت.

نجفیان با بیان اینکه آنچه صرف هزینه‌های جاری برق استان می‌شود از محل درآمدهای ناشی از فروش انشعابات است، افزود: بیشترین فروش انشعاب در بخش خانگی است که در سال گذشته برای فروش هر انشعاب 200 هزار تومان که امسال به 700 هزار تومان رسید و هزینه تمام شده هر انشعاب برای شرکت به طور متوسط یک تا 2 میلیون تومان خواهد بود.

فرسودگی 35 درصد شبکه توزیع برق کردستان

وی با اشاره به فرسودگی 30 تا 35 درصدی شبکه‌های توزیع برق استان، اظهار کرد: به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم نسبت به اصلاح این شبکه‌ها اقدام کنیم.

نجفیان با اشاره به اینکه درآمدهای شرکت برق استان بسیار ضعیف است، تصریح کرد: در حال حاضر وصول مطالبات برق استان 70 تا 80 درصد است و ادارات استان با هزینه‌های زیادی بدهکارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به رشد 8 درصدی مصرف برق در سال‌ 93 در استان اشاره کرد و گفت: همچنین تلفات انرژی برق در سال‌جاری به 12 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon