ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل از فروردین تاکنون در دست‌انداز اجرا

ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل از فروردین تاکنون در دست‌انداز اجرا

خبرگزاری تسنیم:"‌مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل حل شد" این خبری بود که ۲۶ فروردین امسال منتشر شد اما با گذشت ۵ ماه از اعلام این خبر فرهنگیان دارای مدرک معادل از حل نشدن مشکلشان خبر می‌دهند و درخواست تبدیل این وعده به واقعیت را دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، 26 فروردین 93: محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ماده واحده امکان شرکت فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر در این شورا تصویب شد و این مصوبه برای اجرا از سوی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

30 مرداد 93:‌تجمع فرهنگیان دارای مدرک معادل مقابل وزارت علوم در اعتراض به حل نشدن مشکل ادامه تحصیل.

10 شهریور 93: دومین تجمع فرهنگیان دارای مدرک معادل مقابل وزارت علوم در اعتراض به حل نشدن مشکل ادامه تحصیل.

با وجود اعلام خبر حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل در تاریخ 26 فروردین و ابلاغ این مصوبه از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اما همچنان مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل پابرجاست و جمعی از فرهنگیان دارای مدرک معادل در اعتراض به پابرجا بودن این مشکل به وزارت علوم مراجعه کرده‌اند.

تعدادی از فرهنگیان دارای مدرک معادل طی تماس با خبرگزاری تسنیم اعلام کردند:‌ در دفترچه شماره یک و دو کنکور سراسری امسال اعلام شده، مشکل مدرک معادل فرهنگیان حل شده و بر این اساس فرهنگیان دارای مدرک معادل می‌توانند ادامه تحصیل دهند و باید تعدادی واحد جبرانی را طی کنند. اما هم‌اکنون دانشگاه‌ها از ثبت‌نام فرهنگیان دارای مدرک معادل ممانعت می‌کنند.

طبق اعلام فرهنگیان دارای مدرک معادل، دانشگاه‌ها از این افراد با گرفتن تعهد، ثبت نام کرده و امتحان می‌گیرند و در پاسخ به این اعتراض که طبق اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل حل شده است، پاسخ می‌دهند که هنوز دستورالعمل مربوطه از سوی وزارت علوم ابلاغ نشده است.

در اعتراض به این مشکل در تاریخ 30 مرداد مقابل وزارت علوم تجمع کردیم که اعلام کردند مشکل تا دو هفته دیگر حل خواهد شد اما مشکل همچنان پابرجاست و در تجمعی که در تاریخ 10 شهریور مقابل وزارت علوم داشتیم گفتند که این مشکل را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهند کرد.

طبق گفته‌های این فرهنگیان مسئولان وزارت علوم می‌گویند که مصوبه تاریخ 26 فروردین شورای عالی انقلاب فرهنگی را قبول ندارند و مصوبه‌ای را با ماده واحده جدیدی تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کرده‌اند که بر اساس آن مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل سال‌های 77 تا 90 حل خواهد شد.

این فرهنگیان اعلام کردند:‌ثبت نام آنها در دانشگاه‌ها مشروط به تصویب این ماده واحده است و دانشگاه‌ها از ثبت نام افرادی که امسال پذیرفته شده‌اند، خودداری می‌کنند چون وزارت علوم هنوز آیین نامه مربوطه در این زمینه را تهیه و ارسال نکرده است.

به گزارش تسنیم، مسئولان آموزش و پرورش در پاسخ به مشکلات ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل می‌گویند: براساس ماده واحده امکان شرکت کردن فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر مصوب جلسه 739 مورخ 92.08.28 شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه تحصیل این قبیل افراد در مقاطع بالاتر مرتفع شده است، ولی نحوه اجرای مصوبه مزبور منوط به ابلاغ آیین نامه اجرایی آن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌هاست.

حل مشکل این تعداد از فرهنگیان نیازمند همراهی وزارت علوم در تدوین آئین نامه مربوطه است.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon