البطش: منتظر دعوت قاهره برای ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم هستیم

البطش: منتظر دعوت قاهره برای ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم هستیم

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که گروه های فلسطینی منتظر دعوت قاهره برای ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم فلسطینی- اسرائیلی هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «خالد البطش» در مصاحبه با پایگاه خبری العهد با اشاره به اینکه گروه های فلسطینی در انتظار دعوت قاهره برای ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم هستند، گفت: امیدوار هستیم این زمان نزدیک باشد و نقاط اختلاف که هنوز لاینحل باقی مانده است، حل شود و پرونده های ناقص تکمیل و آتش بس دائمی نیز تضمین شود.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با عدم وجود تغییرات در گذرگاه های نوار غزه به خصوص گذرگاه کرم ابو سالم آنگونه که در توافقنامه قاهره ذکر شده بود، اظهار داشت: ماموریت هیأت فلسطینی توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین بود و در همین راستا توافق درباره بازگشایی گذرگاه ها و رفع محاصره غزه و نیز مسافت دریایی برای صید ماهی صورت گرفت و بر این اساس اگر مشکلاتی در فعالیت گذرگاه ها وجود دارد «نظمی مهنا» مدیر کل گذرگاه ها در تشکیلات خودگردان می تواند گزارشی در این باره به مراجع مربوطه ارائه نماید و «عزام الاحمد» رئیس هیأت مذاکرات فلسطینی و همچنین طرف مصری را در جریان آن قرار دهد.

البطش تصریح کرد: مصری ها همه قضایا را دنبال و به ما نیز ابلاغ  می کنند و اگر نقص و مشکلی در توافقنامه مربوط به بازگشایی گذرگاه های تجاری وجود دارد باید گزارش روزانه آن را به مراجع مربوطه ارائه نمود.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره برخی اظهارات محافل صهیونیستی درباره مشارکت تل آویو در کمیته بین المللی مامور کنترل مواد و کالاهای وارداتی به غزه نیز اظهار داشت: این موضوع را طرف اسرائیلی سعی کرد به عنوان الحاقیه به توافقنامه اضافه کند اما هیأت فلسطینی در قاهره آن را نپذیرفت و دوباره مطرح کردن این موضوع نیازمند اقدام مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین است به خصوص اینکه موضوع گذرگاه ها به تشکیلات خودگردان واگذار شده است زیرا ماموریت مقاومت اداره گذرگاه های مرزی نیست اما با این حال موضع همه گروه های فلسطینی این است که از کارشکنی رژیم اشغالگر در روند بازسازی نوار غزه و محاصره جدید غزه ممانعت بعمل آید.

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز اخیر خود به نوار غزه که 51 روز به طول کشید، بیش از 20 هزار واحد مسکونی را تخریب کرده و علاوه بر آن بیش از 30 هزار منزل نیز در این جنگ آسیب دیدند و به همین دلیل ده ها هزار خانواده فلسطینی بی خانمان شده و منتظر بازسازی خانه های خود هستند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از واردات هر گونه مصالح ساختمانی به نوار غزه ممانعت کرده و مدعی است که گروه های مقاومت فلسطین از این مصالح برای ساخت تونل های نظامی استفاده می کنند.

در توافقنامه قاهره که سه شنبه گذشته به امضا رسید، بازسازی نوار غزه به واسطه دولت توافق ملی مورد تاکید قرار گرفته است و این در حالی است که دستگاه اطلاعات مصر نیز بر ادامه تلاش های مصر به منظور تکمیل این توافقنامه تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان