جذب اعضای هیئت‌علمی براساس سیاست‌های شورای انقلاب فرهنگی انجام می‌‌شود

جذب اعضای هیئت‌علمی براساس سیاست‌های شورای انقلاب فرهنگی انجام می‌‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم گفت: این مرکز از حیث سیاست‌گذاری تابع شورای عالی انقلاب فرهنگی است و براساس سیاست‌های این شورا امور جذب اعضای هیئت‌علمی را انجام می‌دهد،

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: این مرکز از حیث سیاست‌گذاری تابع شورای عالی انقلاب فرهنگی است و براساس سیاست‌های این شورا امور جذب اعضای هیئت‌علمی را انجام می‌دهد، لذا قواعد و ضوابط این مرکز در دولت یازدهم  با دولت‌های گذشته تغییر نکرده است.

وی افزود: تنها تغییر صورت گرفته در مرکز جذب تغییر در نوع رویکرد نسبت به پاسخ‌گویی به مخاطبان این مرکز است که در رویکرد جدید ما افراد ثبت‌نام کننده در فراخوان‌های جذب را  متقاضی نمی‌دانیم بلکه افرادی می‌دانیم که به درخواست ما برای جذب پاسخ مثبت داده و لبیک گفته‌اند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی یادآور شد: کارکنان این مرکز موظف‌اند به همه افراد ثبت‌نام کرده در فراخوان که برای کسب پاسخ مراجعه یا تماس می‌گیرند با شفافیت پاسخ دهند.

رضوان‌طلب گفت: در 9 فراخوان سراسری که تاکنون توسط این مرکز  انجام شده بیش از370 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و پس از طی فرآیندهای قانونی 11 هزار و  500  نفر برای جذب به عنوان هیئت‌علمی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معرفی شدند.

وی افزود: بیش از 900 استاد برجسته دانشگاه‌ها در هیئت‌های اجرایی جذب در سراسر کشور فعال هستند و پس از بررسی این هیئت‌ها و اعلام نظر آنها به مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، این مرکز میانگین دوره رسیدگی نهایی را از 189 روز به 14 روز تقلیل داده است.

رئیس مرکز جذب اضافه کرد: در گذشته ارسال پاسخ‌های مختلف فرآیند جذب از طریق پست عادی صورت می‌گرفت که حداقل بیش از یک ماه زمان می‌برد، اما هم‌اکنون تمامی پاسخ‌ها از طریق اتوماسیون اداری و به روز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon