رئیس جمهور یمن: مذاکرات با الحوثی متوقف شده است

رئیس جمهور یمن: مذاکرات با الحوثی متوقف شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری یمن اعلام کرد: مذاکرات نمایندگان دولت یمن با گروه الحوثی متوقف شده است .

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بی بی سی، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن امروز اعلام کرد: مذاکرات نمایندگان رسمی دولت یمن با مخالفان وابسته به گروه الحوثی به نتیجه نرسیده و متوقف شده است.

به دستور رئیس جمهوری یمن هم اکنون سطح آماده باش دولت این کشور برای مقابله با مخالفان افزایش یافته است و تدابیر ویژه ای در بخش های مختلف صنعاء پایتخت اعمال شده است.

خبرنگار بی بی سی در این باره اعلام کرد: منابع کاخ ریاست جمهوری یمن به من اطلاع داده‌اند رئیس جمهور شخصا  به نمایندگان دولت دستور داده است به تمام مذاکرات خود با گروه های الحوثی خاتمه دهند و دیگر این مذاکرات را ادامه ندهند.

در همین رابطه منصور هادی روز گذشته دستور داده بود تا کمیته گفت‌وگو با حوثی‌ها بار دیگر به صعده باز گردد ولی شب گذشته بعد از صحبت تلفنی با ملک عبدالله پادشاه عربستان اعلام کرد که مذاکرات با حوثی‌ها قطع شده است.

عبد ربه منصور هادی اعلام کرد که کشور در برابر یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و حوادث یمن نشانگر وجود یک توطئه علیه این کشور است.

منصور هادی گفت که 34 شرکت استخراج نفت به علت عملیات‌های تروریستی یمن را ترک کرده‌اند.

رئیس جمهور یمن بدون اشاره به تظاهرات مسالمت آمیز مخالفان برای برکناری دولت، از این گروه‌ها به عنوان ریشه‌های تروریسم یاد کرد و گفت که باید تمامی تلاش های برای ریشه کن کردن ریشه های ترورسیم به کار گرفته شود.

اظهارات رئیس جمهور یمن در حالی صورت می‌گیرد که مرحله سوم اعتراضات مردم یمن با دعوت عبدالملک الحوثی رهبر جنش انصار الله آغاز شده است.

معترضان یمنی در میدان التغییر صنعا گرد هم آمده‌اند تا بر عزم خود برای برکنار دولت این کشور تاکید کنند.

انتهای پیام /

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان