۱۶ شهریورماه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود


16 شهریورماه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کشور با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی ۱۶ شهریورماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشستی خبری اظهار کرد: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه 16 شهریورماه که مصادف است با تولد امام رضا(ع) در مدرسه فیضیه و با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و مدیران حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود.

وی افزود: در سراسر کشور درحال حاضر 450 حوزه علمیه و مدرسه علمیه داریم که فقط تعدادی از آن‌ها امکان ثبت‌نام جدید را دارند و نیازهای طلاب را برطرف می‌کنند؛ همچنین در شهر مقدس قم 80 هزار طلبه داریم که مشغول تحصیل هستند، این‌ آمار در کل کشور 144 هزار تا 150 هزار است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اگر امروز خبر از دین‌داری مردم می‌بینید ماحصل تلاش مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: عالمان دین پرچمدار دین در همه مراحل و شرایطی بوده‌اند و سختی و مشکلات را تحمل کردند تا در برابر ظلم ایستادگی کنند تا دین پابرجا بماند.

وی تصریح کرد: هر چه زمان به جلوتر رفته سازوکارهای بهتری در رابطه با حوزه‌های علمیه تدارک دیده شده است، عطر طلایی حوزه‌های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز حوزه علمیه بهترین شرایط را دارند و ندای و پیام خود را به سراسر دنیا منتقل می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز دانشگاهیان و فرهیختگان به محصولات و بازدهی حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای دارند، ادامه داد: در بحث سند چشم‌انداز حوزه مراحلی طی شده و سعی داریم راهبردمداری کنیم و نگاه به آینده داشته باشیم؛ همچنین طراحی آمایش سرزمین را در دستور کار داریم تا نیازهایمان را بهتر برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: امروز در کنار دانشگاه و آموزش و پرورش، حوزه علمیه هم به کار خود ادامه می‌دهد، طرح آمایش سرزمین حرکت ارزشمندی است که اگر شکل بگیرد سبب می‌شود نیروی انسانی و تعداد حوزه‌ها و مدارس ساماندهی مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon