ولیعهد عربستان هدف از سفرش به پاریس را گسترش روابط دانست

ولیعهد عربستان هدف از سفرش به پاریس را گسترش روابط دانست

خبرگزاری تسنیم: ولیعهد عربستان سعودی در پاریس اعلام کرد که هدف از سفر به فرانسه دیدار با مقامات فرانسوی به منظور گسترش روابط بین دو کشور صورت می گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الجزیره، شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد عربستان سعودی و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع این کشور امروز دوشنبه درپی دریافت دعوت رسمی از سوی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه وارد پاریس شد.

ولیعهد عربستان سعودی به محض رسیدن به پاریس پایتخت فرانسه در این باره به خبرنگاران گفت: این سفر با هدف گسترش روابط و توسعه آن و مستحکم تر شدن این روابط بین ریاض و پاریس صورت می گیرد، از این رو باید گفت این روابط هم اکنون در حال توسعه روز افزون است چرا که با سفر تاریخی که ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی در سال 2007 به پاریس داشت مقدمات گسترش روابط را با مقامات وقت فرانسه بررسی کرد و اکنون ثمرات آن دیدار و برنامه های پادشاه با مقامات فرانسوی برداشت می شود.

همچنین وی در ادامه گفت: فرانسوا اولاند در سفر سال 2013 هم سعی کرد تمام تعهدات مربوط به دیدار قبلی که در زمان ملک عبدالله در جزیان دیدارش با مقامات فرانسوی صورت گرفته بود را پیگیری کند و از این رو می توان گفت دو کشور به شدت بر لزوم گسترش روابط بین ریاض و پاریس تاکید دارند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان